Verstappen, hat-trick în casa Ferrari! Desfășurare spectaculoasă la Marele Premiu al Italiei

Răzvan Codorean | Publicat: 07.09.2025 17:32 | Actualizat: 07.09.2025 19:22
Max Verstappen a schimbat istoria recentă a Marelui Premiu al Italiei. După ani în care pole-position-ul era cu ghinion, campionul mondial se impune după ce a plecat primul de pe grilă. Mai mult, a stabilit și cel mai bun timp pe turul de circuit în cursă.
Max Verstappen a pornit din pole-position, după ce sâmbătă stabilise cel mai bun timp pe turul de circuit din istoria Formulei 1, depășindu-l pe Lando Norris. Un pilot care, cu puțin înainte, părea că-și asigurase prima poziție pe grilă cu o performanță sub recordul de la Monza, stabilit de Lewis Hamilton în 2020.
Numai că, la Monza, plecarea din fruntea plutonului nu este o garanție pentru victorie. Un lucru confirmat și de faptul că cei care au câștigat ultimele cinci curse, Pierre Gasly, Daniel Ricciardo, Max Verstappen și Charles Leclerc, nu au plecat din pole. Astfel că întrebarea pe care toată lumea și-o punea înaintea startului era dacă se va respecta tradiția și-n această cursă.
Start cu scântei
Norris a plecat excelent, avea prim-planul după primul viraj, iar Verstappen a fost nevoit să taie șicana. Motiv pentru care, ulterior, a cedat voluntar poziția, pentru a o recăpăta, în zona de DRS de după linia boxelor, în turul 4.
Și Leclerc a fost în prim-plan în secvențele inițiale, urcând pe 3, înaintea lui Piastri. Însă nu a rezistat prea mult, liderul clasamentului general reușind să revină în turul 6 pe locul de pe care plecase în cursă.
După primele 10 tururi, ordinea în fruntea clasamentului cursei era Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Hamilton, Bortoleto, Alonso, Tsunoda, Antonelli. O mențiune și pentru Hamilton, care a ajuns pe locul 6 după ce plecase de pe poziția a 10-a ca urmare a unei penalizări de cinci poziții pe grila de start.
Verstappen, un ritm incredibil
În următoarele zece tururi, singura schimbare de poziții în Top 10 a fost consemnată în turul 18, atunci când Antonelli a trecut de Tsunoda. În rest, Verstappen a mers ceas, urcând constant ecartul față de Norris. Și aceasta în condițiile în care atât Lando, cât și Piastri, au mărit substanțial ritmul.
Apoi, Tsunoda a dat startul intrărilor la boxe, iar clasamentul cursei, evident, a început să sufere modificări. Primii clasați au întârziat la maximum momentul schimbului, iar Verstappen, care a beneficiat de ”aer curat”, și a putut să-și conserve mai bine setul inițial, a fost favorizat. Însă nici cei de la McLaren nu au stat cu mâinile în sân. Ba mai mult, a început să apară ideea de a merge cât mai mult posibil pentru a nu schimba cu pneuri hard, ci cu cele soft.
Alonso, primul abandon în cursă
Fernando Alonso a fost primul pilot care a fost obligat la abandon în timpul cursei, chiar înainte de a se intra în a doua jumătate a Marelui Premiu al Italiei. Spaniolul a rupt suspensia față, în turul 26, după ce a lovit bordura mai mult decât de obicei la ieșirea din Ascari.
Mențiunea abandon în timpul cursei se impune, pentru că primul pilot obligat să spună adio cursei a fost Hulkenberg. Acesta a abandonat imediat după turul de formare din pricina unor probleme probleme mecanice.
Leclerc deschide lista piloților fruntași la schimbul de pneuri
În turul 32, Charles Leclerc, aflat pe poziția a patra, a intrat la boxe. A schimbat cu hard, și a ieșit pe pistă pe poziția a șasea. Decizia inginerilor l-a nemulțumit pe monegasc. „Dacă nu exista nicio amenințare, de ce ne-am oprit acum?”, a întrebat Leclerc.
Trei tururi mai târziu a intrat la boxe și Verstappen. Și el a trecut pe hard, pe unul dintre cele două seturi noi pe care le avea la dispoziție. A reușit totuși să iasă pe locul 3, în fața lui Hamilton. De-acum, era clar că în absența unui eventual safety-car, sau al unei erori, destinul cursei depindea de prestația și strategia celor de la McLaren.
Piastri profită de un pit lent al lui Norris și piloții McLaren fac rocada. Vin însă ordine de echipă!
Primul dintre piloții McLaren intrat la boxe a fost Piastri, în turul 46. Un tur mai târziu l-a urmat și Norris. Însă acesta a avut parte de un schimb lung, astfel că australianul a trecut în fața sa, pe poziția a doua. Una care îi permitea să-și mărească și mai mult avansul în clasamentul general al piloților.
Numai că în turul 49 conducerea echipei l-a anunțat pe Piastri că trebuie să-i cedeze poziția colegului său. Liderul ierarhiei la zi s-a conformat, afirmând că astfel de momente fac parte din curse.
Verstappen, imperial până la final
În fața lor, Verstappen a mers fără greșeală. Și, astfel, și-a trecut în cont victoria. Una care, iată, schimbă cumva istoria recentă a Marelui Premiu al Italiei, pilotul echipei din Milton Keys izbutind să se impună după ce a plecat din pole-position. Practic, momentul decisiv al întrecerii a fost cel consemnat în turul 4, atunci când Max revenea în fața lui Norris, după ce, anterior, cedase supremația, imediat după startul cursei.
Verstappen a câștigat astfel prima cursă după 8 Mari Premii în care nu a terminat primul. Și, de asemenea, a oprit seria de 5 victorii McLaren. Locul secund a fost obținut de Lando Norris, iar pe poziția a treia s-a clasat Piastri. Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu o poziție 4, trecută în contul lui Leclerc, astfel că, practic, în cursă s-a păstrat ordinea din calificări.
Clasament piloți
- Oscar Piastri 324 p
- Lando Norris 293 p
- Max Verstappen 230 p
- George Russell 194 p
- Charles Leclerc 163 p
- Lewis Hamilton 117 p
Clasament constructori
- McLaren 617 p
- Ferrari 280 p
- Mercedes 260 p
- Red Bull Racing 239 p
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















