Un tânăr de 17 ani l-a lăsat pe Ion Țiriac fără mașina visurilor sale: ”A făcut un lucru pe care nu trebuie să-l facă”
Vlad Stoica | Publicat: 17.12.2024 13:52 | Actualizat: 17.12.2024 13:52
Ion Țiriac (85 de ani) a oferit o poveste interesantă despre una dintre pasiunile sale, mașinile. Miliardarul român a dezvăluit cum a ratat achiziția unui Porsche 959, un model foarte rar, lansat în 1986, care în prezent se vinde cu aproximativ 1,7 milioane de dolari.
Mașinile reprezintă probabil cea mai mare pasiune pe care o are Ion Țiriac și în care nu ezită să investească sume consistente de bani.
În prezent, miliardarul român are în proprietate aproximativ 400 de modele, dintre care aproape 200 sunt expuse la expoziția pe care și-a deschis-o în Otopeni.
Istoria modelului Porsche 959
Cele mai multe dintre aceste exemplare sunt foarte rare, de epocă și istoria din spatele lor le face foarte valoroase pe piața colecționarilor de mașini.
Istoria modelului Porsche 959 a început în 1983, când inginerii s-au apucat să lucreze la o mașină foarte avansată pentru acele vremuri.
GALERIE FOTO | Porsche 959
Modelul urma să aibă caroserie din fibră de sticlă și a fost pentru prima dată când materialul Pont’s Kevlar a fost utilizat în construirea unei mașini.
Bolidul era pus în mișcare de un motor de 2,849 cmc, care genera 450 de cai putere. Porsche 959 accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde, o performanță senzațională pentru acea perioadă.
Acel model a fost o adevărată revoluție pentru industria auto. S-au construit doar 292 de bucăți și cei de la Porsche s-au folosit de Herbert von Karajan - un legendar dirijior austriac - pentru a promova modelul 959.
Fostul director al Filarmonicii din Berlin, Herbert von Karajan, era un mare pasionat de mașini și un mare fan al modelelor Porsche. Acesta a fost rugat să testeze modelul 959, în timp ce era filmat de televiziunea națională.
”În 1985, cei de la Porsche au venit cu faimosul 959. Acele 200 de mașini care au fost construite, de fapt 201 (n.r. au fost 292, de fapt), pentru că Karajan nu era foarte tânăr, avea în jur de 85 de ani, câți am eu acum.
Și primul perete la care s-a dus (n.r. peretele pe care se afla schița mașinii), când a ieșit din fabrică, a fost cel cu modelul 959. Și i-au construit o nouă mașină. Dar eu mi-am dorit-o în continuare”, a povestit Ion Țiriac, într-un interviu pentru Țiriac Collection.
Ion Țiriac a tânjit după Porsche 959, Boris Becker l-a primit în mai puțin de două minute
Încă din acea perioadă, Ion Țiriac își făcuse obiceiul să cumpere modele foarte rare de mașini. Miliardarul român, care atunci era managerul lui Boris Becker - un tânăr care avea să devină o legendă a tenisului - se înscrisese pe o listă de așteptare pentru Porsche 959.
Modelul era extrem de râvnit, însă prioritate aveau milionarii care aveau deja o tradiție în a-și trece în colecție modelele Porsche. Totuși, lui Ion Țiriac i-a fost mult mai ușor să facă rost de un asemenea model pentru Boris Becker, care atunci era noua senzație a tenisului mondial:
”Și asta a fost mașina care l-a făcut pe Boris Becker să câștige Wimbledon. Așa că m-am dus la fabrica Porsche unde am fost întâmpinat de tatăl lui (n.r. tatăl lui Boris Becker).
(Deci ți-a propus să iei mașina?) De fapt, nu mi-a propus-o, eu eram disperat după ea. Toată lumea, de la marketing la PR încercau să facă rost de această mașină. Pentru că, în acele zile, era foarte greu să faci rost de una din cele 200 de mașini.
Și, într-un final, am făcut rost de ea și chestia care m-a spulberat a fost că am luat cu mine un puști de 17 ani, fără carnet de conducere, iar nemții sunt foarte formali: ”este acest puști Boris Becker? Nu vrei un 959?”. Aproape fentasem, adică am fost foarte aproape să iau mașina, dar un puști de 17 ani a luat-o într-un minut și jumătate, impresionant”, a mai spus Ion Țiriac.
Boris Becker a rămas fără Porsche 959 din cauza unei... amenzi
Ion Țiriac a mai povestit că, în calitate de manager al lui Boris Becker, reușise să-i facă acestuia rost de un contract de sponsorizare cu Ford. Prin această înțelegere, Becker era obligat să conducă doar modele Ford.
Însă legendarul tenismen a vrut să testeze limitele modelului Porsche 959 și a fost prins în Elveția în timp ce circula cu aproximativ 200 km/h. Amenda a fost atât de mare, încât Boris Becker a fost nevoit să-și vândă mult-râvnitul model 959.
”A luat mașina și a făcut un lucru pe care nu ar fi trebuit să-l facă. Peste un an i-am făcut un contract uriaș de un milion de euro cu Ford. Așa că trebuia să conducă mașini Ford. Dar a fost prins în Elveția la volanul unui Porsche cu 200 de kilometri pe oră, la doar două luni după ce își luase permisul de conducere.
Așa că următoarea zi a trebuit să vândă Porsche-ul (n.r. pentru a plăti amenda)”, a încheiat Ion Țiriac.
Interesant este că Ion Țiriac nu are nici în prezent modelul Porsche 959 în impresionanta sa colecție.
În momentul lansării, Porsche 959 costa aproximativ 230.000 de dolari. În prezent, un astfel de exemplar se vinde cu 1,7-1,8 milioane de dolari.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.