Cel mai puternic exportator auto din China își dublează ambițiile globale! Ce își propune în 2026
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Cel mai puternic exportator auto din China își dublează ambițiile globale! Ce își propune în 2026
Răzvan Codorean | Publicat: 09.12.2025 12:47 | Actualizat: 09.12.2025 12:47
BYD, cel mai puternic exportator al „noii generații” auto din China, își accelerează ofensiva globală cu un obiectiv remarcabil: până la 1,6 milioane de vehicule vândute pe piețele internaționale în 2026.
Noua țintă, prezentată într-o analiză Citi după o întâlnire cu managementul companiei, marchează un salt semnificativ față de estimarea pentru 2025, de 900.000 – 1 milion de unități, și confirmă că expansiunea globală rămâne prioritatea strategică numărul unu a producătorului chinez.
Potrivit Citi, creșterea „high double-digit” din 2025 și 2026 va fi alimentată în principal de lansări de noi modele, inclusiv platforme dedicate piețelor occidentale, unde BYD mizează pe preț agresiv, autonomie extinsă și sisteme electronice proprii.

Structura vânzărilor externe este deja bine echilibrată: Europa, America de Nord și țările ASEAN ar urma să genereze câte o treime din vânzările internaționale ale BYD în 2025, configurând compania ca un actor cu distribuție globală reală – o raritate în rândul producătorilor chinezi.
BYD este sub presiune din partea Geely, Leapmotor și a altor rivali interni
Expansiunea internațională vine într-un moment în care piața internă pune presiune pe BYD. Confruntată cu o competiție intensă din partea Geely, Leapmotor și a altor rivali chinezi din segmentele accesibile, compania și-a redus recent ținta globală pentru 2025 la 4,6 milioane de unități, în scădere cu 16%. În plus, BYD a raportat în trimestrul anterior cea mai mare scădere a profitului din ultimii patru ani – un semnal că marjele interne devin tot mai fragile.
Tocmai de aceea, exporturile joacă un rol strategic esențial: în 2024, vehiculele livrate peste hotare au reprezentat deja 20% din total – de două ori mai mult decât anul precedent. Această tendință susține planurile BYD de a se apropia de statutul de „brand global” în adevăratul sens al cuvântului.

Fază de disciplină investițională
Pe partea industrială, compania intră într-o fază de disciplină investițională. BYD se așteaptă ca investițiile de capital să scadă vizibil în 2026, după o perioadă de construcție accelerată: în ultimii cinci ani, producătorul a ridicat cel puțin opt mega-fabrici în China și a inițiat un model de localizare industrială în străinătate. Uzinele din Ungaria și Brazilia sunt deja în dezvoltare, iar pentru Europa continentală este pregătită o a treia facilitate, cu Spania drept favorit în procesul de selecție.
Ambiția BYD de a deveni furnizor global de volum coincide cu repoziționarea lanțurilor de producție la nivel internațional și cu presiunea crescută a reglementărilor europene asupra importurilor din China. Rămâne de văzut dacă expansiunea accelerată a companiei va reuși să depășească bariere comerciale, competiție intensă și o piață globală EV care intră într-o fază de maturizare.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








