Duelul Piastri - Norris arbitrat de la boxe?

Răzvan Codorean | Publicat: 11.09.2025 22:49 | Actualizat: 12.09.2025 00:08
La Baku, McLaren poate câștiga matematic titlul la constructori. Dacă acest obiectiv va fi bifat, Andrea Stella și ceilalți oameni din staff ar putea juca un rol important (dacă nu chiar decisiv) în lupta dintre Piastri și Norris pentru titlul la piloți. Iată de ce.
Când McLaren va umple lăzile cu materiale pentru transportul la Baku, pentru următoarea rundă din Formula 1, nu este exclus să fie adăugată și o cantitate generoasă de șampanie. Și aceasta pentru că, dacă la finalul Marelui Premiu al Azerbaidjanului Piastri și Norris vor înscrie împreună cu nouă puncte mai mult decât duetul Leclerc-Hamilton, echipa britanică își va asigura matematic al zecelea titlu mondial la constructori. Un rezultat la îndemâna echipei.
De altfel, anul trecut, la Baku, McLaren a depășit Red Bull în campionatul constructorilor, un avantaj pe care l-a menținut până la sfârșitul sezonului și pe care nu l-a mai cedat de atunci. Dacă (așa cum sugerează totul) primul titlu mondial al campionatului din 2025 ar fi asigurat matematic în Azerbaidjan, va fi interesant de văzut ce se va întâmpla în cadrul echipei în ceea ce privește gestionarea celor doi piloți în ultimele șase weekenduri ale sezonului.
Ordinele de echipă pentru Piastri și Norris nu au lipsit
Andrea Stella a vorbit în mai multe rânduri despre regulile acestui ciclu McLaren, cunoscute sub numele de „regulile papaya”, reguli care converg întotdeauna în interesul echipei. Lando Norris și Oscar Piastri le-au urmat până acum întocmai. Nu s-au pierdut puncte din cauza luptelor fratricide. În plus, obiectivele echipei au fost mereu pe primul loc. Iar acest lucru s-a văzut în indicațiile transmise de la boxe către piloți atunci când a fost nevoie de modificarea strategiei sau a opririlor la boxe pentru a se obține un rezultat superior.
Unii cred că odată asigurat, matematic, titlul mondial al constructorilor, abordarea McLaren pentru următoarele runde s-ar putea schimba. Dacă monopostul MCL39 va oferi în mod constant supremație absolută asupra rivalilor săi, echipa nu se va confrunta cu provocări deosebite. În schimb, ar putea apărea scenarii diferite dacă un rival se dovedește capabil să concureze pentru o victorie de etapă. Iar revenirea lui Red Bull de la Monza arată că există acest risc. Max Verstappen ar putea să iasă în față, iar McLaren ar putea fi chemată să ia decizii care probabil vor avea impact asupra clasamentului piloților.
Ce reguli se vor aplica?
Cel mai clar exemplu îl reprezintă deciziile luate în prima jumătate a Marelui Premiu al Ungariei, când echipa a decis să diferențieze strategiile lui Piastri și Norris pentru a contracara amenințarea reprezentată de Charles Leclerc. Întrebarea este legitimă: cum se va comporta McLaren dacă același scenariu se va desfășura de la Singapore încolo? Va risca în continuare să aibă un impact crucial asupra ierarhiilor interne (ca la Hungaroring) sau va prioritiza gestionarea echitabilă a curselor celor doi piloți ai săi?
Pe unele dintre circuitele viitoare, nu este exclus ca Verstappen sau Leclerc să aibă o prestație puternică în calificări și, în consecință, cei doi piloți s-ar putea trezi în spatele liderului în primele momente ale cursei. Dacă, în încercarea de a câștiga cursa, trebuie să-și diferențieze strategiile, echipa McLaren riscă să devină arbitrii campionatului. Pe de altă parte, o politică care prioritizează tratamentul echitabil între cei doi piloți ar risca pierderea unor victorii de etape. Va fi interesant de văzut ce implică „regulile piloților” într-un astfel de scenariu.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















