Formula 1 are pauză, nu și Verstappen. Campionul lumii concurează pe Nordschleife

Răzvan Codorean | Publicat: 10.09.2025 16:57 | Actualizat: 10.09.2025 16:58
Max Verstappen va debuta în Nürburgring Langstrecken-Serie pentru cursele de sâmbătă și duminică în scopul obținerii Permisului A. Prima provocare va fi cu un Porsche Cayman GT4 de la LionSpeed GP, dar ar putea avea parte de o ieșire pe pistă și cu Ferrari-ul 296 GT3 de la EFR.
După victoria obținută în Marele Premiu al Italiei de la Monza, Max Verstappen va reveni la volan chiar în acest weekend, în ciuda pauzei din Formula 1. La Nürburgring Nordschleife, starul Red Bull își va realiza un vis mai vechi: să concureze într-o cursă oficială din Nürburgring Endurance Series (NLS).
Max Verstappen pilotează în GT
Weekendul trecut, Helmut Marko a recunoscut că olandezul era atât de concentrat încât „nici măcar nu a vorbit despre GT”. Și totuși, iată-ne aici: pe 13 și 14 septembrie, Nürburgring va găzdui rundele 7 (Cupa ADAC-ACAS) și 8 (a 64-a cursă de anduranță ADAC Reinoldus), fiecare cu o durată de patru ore, iar Max va fi acolo.
Verstappen a primit aprobarea contractuală a Red Bull pentru weekend, dar înainte de a putea participa efectiv la o cursă NLS, el mai trebuie să „îndeplinească formalitățile necesare”. Asta pentru că nu oricine poate participa și concura pe legendara Nordschleife.
Pentru participarea la NLS, Verstappen are nevoie de licență specială. ”Este ridicol”, spune fostul șef Mercedes Motorsport
Participarea la un eveniment NLS necesită documente oficiale de licențiere de la Federația Germană de Sport cu Motor (DMSB). Pentru a obține așa-numitul Permis DMSB Nordschleife (DPN), Verstappen trebuie să se prezinte mai întâi vineri.
Fostul șef al Mercedes Motorsport, Norbert Haug, a declarat recent pentru Motorsport.com: „Este ridicol că Max Verstappen trebuie să demonstreze că are permis Nordschleife pentru a concura acolo. Sugerez introducerea unei reguli care să scutească de această cerință odată ce un pilot a câștigat patru titluri mondiale.”
Probabil că Haug își amintea de saga în care a fost implicată superstarul MotoGP, Valentino Rossi, care plănuise să participe la cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 2024, dar în cele din urmă s-a retras deoarece DMSB nu i-a acordat o scutire de la reglementările stricte privind permisele.
La ce teste urmează să fie supus Max
Totuși, regulile sunt reguli: în calitate de deținător al unei licențe internaționale de curse, Verstappen evită cel puțin testele de performanță din seria RCN pe care piloții amatori tradiționali le promovează de obicei pentru a obține Permisul B. În schimb, va participa la un curs al Academiei DMSB, urmat de un examen, care durează mai puțin.
Odată ce va obține permisul B, Verstappen va putea pilota o mașină din categoria B – potrivit auto motor und sport – un Porsche Cayman GT4 CS condus de echipa LionSpeed. Prietenii săi, Chris Lulham și Thierry Vermeulen, și-au obținut permisele pentru Nordschleife exact în același mod.
Pentru a obține Permisul A, Verstappen trebuie, conform reglementărilor DMSB, să înregistreze cel puțin două rezultate clasificate în curse care să acopere un minim de 14 tururi în total. Aceasta ar însemna că va trebui să concureze din nou cu Cayman GT4 duminică pentru a se califica în prima clasă NLS.
În teorie, însă, o cursă de sâmbătă ar putea fi suficientă pentru a-l înscrie duminică în Ferrari-ul 296 GT3 al echipei elvețiene Emil Frey Racing, acesta fiind adevăratul obiectiv. O evaluare de la caz la caz de către comitetul decizional DPN este posibilă în conformitate cu regulile de licențiere DMSB.
Acest lucru s-ar putea aplica dacă Verstappen ar fi concurat cu două mașini diferite sâmbătă. Pentru piloții cu rating FIA Platinum, precum Verstappen, este posibilă recunoașterea unui start dublu. Cu alte cuvinte, dacă campionul F1 a intrat în aceeași cursă de două ori, acest lucru ar putea fi deja suficient pentru a obține Permisul A.
Va concura sub sigla Red Bull
Un lucru este sigur: mașinile lui Verstappen vor purta sigla Red Bull. Factura, însă, nu va fi plătită de Red Bull Racing, ci de Red Bull GmbH din Fuschl. Tocmai acest tip de libertate - posibilitatea de a concura în afara Formulei 1 - a făcut ca decizia lui Max de a rămâne la Red Bull să fie puțin mai ușoară.
Marko, la rândul său, nu este îngrijorat de accidentarea lui Verstappen și vede aspectele pozitive ale aventurii sale de la Nürburgring: „Într-un moment în care monopostul nostru de Formula 1 nu se comporta bine, el a fost acolo cu mare entuziasm. A fost o distragere importantă a atenției pentru bunăstarea lui”, a subliniat austriacul înainte de marele său debut de la Nürburgring.
Acest lucru va pune capăt, de asemenea, dezbaterii plictisitoare despre ce echilibru de performanță ar fi putut folosi Verstappen atunci când și-a stabilit recordul neoficial pe tur în luna mai. Odată ce îi va înfrunta pe veteranii NLS în condiții reale de cursă, toată lumea va juca după aceleași reguli.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















