Șeful Ferrari pune paie pe focul mocnit din sânul echipei de Formula 1: ”Ar trebui să vorbească mai puțin și să se concentreze pe pilotaj!”
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Șeful Ferrari pune paie pe focul mocnit din sânul echipei de Formula 1: ”Ar trebui să vorbească mai puțin și să se concentreze pe pilotaj!”
Răzvan Codorean | Publicat: 12.11.2025 10:52 | Actualizat: 12.11.2025 11:45
Sigur, Ferrari a dezamăgit în Brazilia, și este acum doar pe locul 4 în ierarhia constructorilor. Mașina nu merge, piloții o critică, Vasseur pare depășit, iar acum, pe un fond și așa tensionat, intervine și președintele mărcii, John Elkann, cu o declarație care are darul, mai degrabă, să dezbine, decât să unească.
După un loc 5, Leclerc, și poziția a 7-a pentru Hamilton, în Sprint, ambele monoposturi Ferrari au abandonat în cursa principală din Brazilia. Iar cu o zestre infimă de puncte acumulate, Scuderia nu doar că este departe de poziția secundă, dar a căzut și în spatele unui Red Bull care este, practic, o echipă cu un singur pilot.
Ei bine, dacă asta nu era suficient, în același weekend, divizia de mașini sport a Ferrari, condusă de AF Corse, a câștigat Campionatul Mondial de Anduranță în același sezon în care a triumfat la Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Iar acest lucru a fost semnalat chiar de boss-ul Ferrari, John Elkann.
Tunurile îndreptate către Leclerc și Hamilton
Mai exact, Elkann i-a scos vinovați pe cei doi piloți ai echipei, avertizându-i că ar trebui să se concentreze pe pilotaj și să renunțe la declarații.
„Am câștigat titlurile mondiale de anduranță în Bahrain și a fost un sentiment extraordinar. Câștigarea atât a campionatului constructorilor, cât și a celui al piloților arată că atunci când Ferrari este unit, când toată lumea lucrează împreună, putem realiza lucruri cu adevărat mărețe”, a declarat el pentru Sky Sports Italia.
Pentru a continua: „Brazilia a fost o mare dezamăgire. Privind campionatul de Formula 1, putem spune că avem mecanicii noștri, care practic câștigă campionatul prin performanța lor și tot ceea ce s-a făcut la opririle la boxe. Inginerii noștri au îmbunătățit, fără îndoială, mașina. Dar când vine vorba de restul, încă nu este la înălțime.”
„Și cu siguranță avem piloți care trebuie să se concentreze pe condus și să vorbească mai puțin. Încă avem curse importante în față și nu este imposibil să obținem locul doi [la constructori]. Acesta este cel mai important mesaj, pentru că Bahrainul în sine este demonstrația că, atunci când toți cei de la Ferrari lucrează împreună, câștigăm.”
Cât adevăr este în vorbele lui Elkann
Cu opririle la boxe, da, Elkann are dreptate. Deși Ferrari nu are vreun timp de top 5 în acest sezon, a fost constant la un nivel înalt și conduce clasamentul F1 sponsorizat de DHL, cu mult înaintea McLaren și Red Bull.
În schimb, remarcile lui Elkann despre dezvoltarea mașinii sunt discutabile. Și aceasta mai cu seamă că încă de la începutul stagiunii s-a observat o problemă majoră legată de înălțimea la care putea rula mașina. Astfel, Ferrari a fluctuat între al doilea și al patrulea timp pe tur, în funcție de circuit, și pe parcursul anului nu a existat nicio transformare importantă privind podeaua și suspensia spate pentru a schimba lucrurile.

Iar a-i acuza doar pe piloți, așa cum a făcut-o Elkann și, implicit, a pune la îndoială unitatea echipei de F1, nu este deloc un lucru bun. Mai cu seamă că Leclerc a arătat potențial, dar nu a avut parte nici anul acesta de o mașină care să-l ajute. Iar atunci când a vorbit, nu a criticat acest lucru, ci și-a exprimat îngrijorarea legată de posibilitatea ca nici în 2026, după schimbările radicale de regulament, să nu o aibă.
Hamilton, a cărui sosire în echipă a fost orchestrată de Elkann, da, a fost mai vocal. Și, dacă este și vina lui, că nu s-a adaptat la monopostul Ferrari, este limpede că nu putea uita atât de repede să piloteze la cel mai înalt nivel. Totuși este, la egalitate cu Schumacher, cel mai titrat pilot din istoria Formulei 1.
Elkann pune echipa pe un butoi cu pulbere
E greu de spus cu certitudine ce vrea Elkann să realizeze cu acea declarație, dar se ivesc două posibilități. Fie este un avertisment că a pune întrebări sau a critica Ferrari e nefolositor, neapreciat și/sau nedorit, fie un mesaj că nu fac o treabă suficient de bună.
Indiferent care este versiunea adevărată, un lucru este cert. Elkann consideră probabil că nu pot exista scuze pentru a nu repeta succesul WEC în F1 și își asuma deja o poziție din care poate reacționa dacă Ferrari va avea din nou performanțe sub așteptări - colectiv sau ca indivizi. Numai că trebuie să țină cont și de amploarea diferită a celor două competiții, dar și de faptul că, până la urmă, el este cel care a dat undă verde la diverse schimbări care încă nu au reușit să aducă succes în F1. Iar pentru ca echipa să fie unită, exemplul trebuie să vină chiar de sus. Lucru care nu s-a întâmplat nici pe vremea lui Enzo Ferrari, și, se pare, se repetă și-acum.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite







