EXCLUSIV | “Vrem să concurăm și în străinătate”. Acesta este visul lui Bogdan și al Ioanei, cei doi oameni care sunt la "ghidonul" echipe moto RomLab Racing
Cristian Munteanu | Publicat: 12.10.2023 16:09 | Actualizat: 12.10.2023 20:31
Prezenți într-un sport care ocupă foarte puțin spațiu în mass-media autohtonă, cel puțin deocamdată, Bogdan Tănase și Ioana Cristina Sima au visuri mari. Managerii RomLab Racing Team vor ca echipa lor să se lupte în competițiile internaționale.
Echipa RomLab Racing a fost înființată în 2021, de Bogdan Tănase. Ulterior, acestuia i s-a adăugat Ioana Cristina Sima, care între timp a devenit manager al echipei. În doar doi ani, team-ul a reușit performanțe extraordinare, chiar dacă nu a fost întotdeauna sprijinit cum și-ar fi dorit cei doi.
RomLab Racing Team crește într-un an cât alții în zece
Pentru a înțelege mai bine cum, în doar doi ani, ajungi campion național, la echipe, și vicecampion, la piloți, clasele Stock 1000 și Stock 300, am start de vorbă cu Bogdan Tănase, fondator și manager RomLab Racing, și Ioana Cristina Sima, manager al echipei.
Bună ziua! Cum s-a încheiat anul competițional, în Moto RC, pentru voi?
Bogdan Tănase: Bine, chiar foarte bine. Suntem campioni naționali la echipe, și vicecampioni la piloți, la clasele Stock 1000 și Stock 300. Deci pot spune că așteptările noastre au fost atinse, deși, sigur, ne dorim să devenim campioni. Dar avem timp.
Care sunt piloții care au urcat pe podiumul sfârșitului de sezon competițional la cele două clase?
Ioana Cristina Sima: La Stock 1000 avem o echipă foarte puternică, formată din bulgarul Milen Georgiev, care s-a clasat al doilea în ierarhia generală. Dacă nu i-ar fi luat foc motocicleta în prima cursă, sigur s-ar fi bătut pentru locul 1. Radu Ene, colegul lui Milen, a venit pe locul patru, dar și el are o marjă de progres mare.
La Stock 300, Alexandru Lupu a ocupat poziția a doua, iar pe 3 s-a clasat Eric Stanciu. Alexandru a și câștigat câteva dintre etapele campionatului.
Bogdan, știu că tu ai fost de mic un pasionat de motoare. Cine au fost favoriții tăi din MotoGP, de-a lungul anilor?
Bogdan Tănase: Cred că mă uit la MotoGP de pe vreme lui Loris Capirossi. Apoi au venit Max Biaggi, Valentino Rossi, Casey Stoner, Nicky Hayden, Jorge Lorenzo. Când l-am văzut pe Radu Ene, mi-am dat seama că are puțin din stilul lui Casey Stoner (n.r – dublu campion mondial la MotoGP).
Acum sunt curios dacă Marc Marquez va mai reuși să revină. Sincer să fiu, mă cam îndoiesc, pentru că și-a pierdut din mobilitate. E foarte dificil să mai ia un titlul mondial, dar talent are cu carul, așa că abia aștept sezonul viitor de MotoGP.
Ioana: “Încercăm să atragem sponsori pentru a concura și în străinătate”
Dincolo de pasiune și de entuziasm, care sunt ingrediente necesare, e nevoie și de sponsori. Cât costă participarea într-o etapă de campionat național?
Ioana Cristina Sima: În jur de 3 mii de euro de etapă, în România, per pilot. Noi avem patru, așa că în jur de 12 mii de euro. Sigur că avem nevoie de sponsori, de bani, pentru a face în continuare performanță. Mai ales că visul nostru este de a “alerga” într-un campionat puternic din Europa.
Ca idee, dacă am petrece cinci zile pe un circuit nou, în care să facem teste, pentru a-l înțelege mai bine și mecanicii și riderii, și să concurăm, ne-ar duce la zeci de mii de euro.
Despre ce sumă ar fi vorba, aproximativă măcar?
Ioana Cristina Sima: Probabil între 35.000 și 50.000 de euro. Însă nu avem nevoie exclusiv de bani, desigur. Tot ce îi trebuie unei motociclete ne este necesar. Consumabilele sunt și ele foarte costisitoare.
Dacă în România costul per pilot este cel pe care ți l-am spus, în străinătate acesta se duce spre 8.000 de euro.
Voi vreți, pe lângă titlul de campioni naționali, să mergeți și în alte campionate?
Bogdan Tănase: Da, scopul nostru este să participăm în campionatele din Vest. Ori în Italia, ori în Franța, dar este scump. British Supersport este cel mai scump, dar și o rampă de lansare serioasă. Ca idee, doar o boxă este 2 mii de euro pe weekend, în Anglia.
Însă, pentru a ajunge unde ne dorim, am putea face primul pas în Alpe Adria. Campionat balcanic tare, cu sârbi, ungurui, bulgari, croați, polonezi. Aici ne-am putea bate pentru locurile fruntașe, deși sunt mulți piloți foști în Superbike.
Care crezi că este unul dintre lucrurile esențiale care lipsește României pe partea de competiții moto?
Ioana Cristina Sima: Cred că o școală de pilotaj. Și ceva mai multe circuite. Infrastructură.
Bogdan Tănase: Noi am vrea să creăm o școală de pilotaj, una acreditată. Să înveșe cei tineri abc-ul pilotajului, să poată progresa de la vârste mici. Așa, la 15 ani să te sui în șaua unui motor și să începi să te dai pe piste, e destul de greu.
De exemplu, în Ungaria există una făcută fostul rider din MotoGP, Gabor Talmacsi. Așa că e mult mai probabil ca maghiarii să aibă piloți în competițiile serioase din Europa.
Noi nu suntem afiliați la niciun campionat european, iar asta face lucrurile foarte dificile.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.