EXCLUSIV | “Aș vrea să salvez din tinerii care mor cu motocicletele”. Bogdan și Ioana au creat una dintre cele mai puternice echipe de motociclism viteză din România. Ei vor să înființeze și o școală serioasă de pilotaj
Cristian Munteanu | Publicat: 11.10.2023 17:16 | Actualizat: 12.10.2023 20:31
RomLab Racing Team este noua campioană a României la MotoRC, atât la clasele Stock 1000, cât și Stock 300. Echipa, condusă de tandemul Bogdan Tănase și Ioana Cristina Sima, a mai obținut, prin piloții săi, locul 2 la Stock 1000 și locurile 2 și 3 la Stock 300.
Uneori, ideile bune se nasc din cele mai lipsite de importanță, pentru ceilalți, detalii. Așa a fost și cazul lui Bogdan Tănase și RomLab Racing Team. Fost baschetbalist, Bogdan era prezent la o cursă la Adâncata și a rămas uimit de ce reușea un pilot cu motocicleta. Radu Ene este numele acestuia.
După un stoppie (n.r. - frână bruscă ce îți ridică roată spate de pe sol), Bogdan s-a decis să-l ajute pe Radu Ene, un pilot talentat, dar fără rezultate notabile.
B. Tănase: “Am fost întodeauna pasionat de motoare”
Când au făcut cunoștință, Bogdan a intrat în paddock și s-a uitat la motocicleta lui Radu. Dar era atât de lovită, și, deci, acoperită de bandă adezivă, încât nu și-a dat seama ce marcă e. Însă determinarea, voința, talentul, erau acolo.
Avea o cizmă ruptă în talpă, pentru că punea piciorul jos, pe frânare, dar nu voia alta. Mi-a zis că nu are rost, o va rupe ce pe cea nouă Bogdan Tănase, fondator RomLab Racing Team
Așa că, în doar doi ani, Radu Ene, pilot de locul zece, ajunge constant în primii trei ai curselor de moto.
Bogdan Tănase a luat crearea team-ului ca pe o provocare, dar asta nu a fost tot. Un alt gând al lui a fost de a face o familie din oameni mai puțini sociabili.
Așa că, după ce echipa s-a dezvoltat, și grație sponsorilor, a mai fost adus un “lup singuratic” lângă Ene, bulgarul Milen Georgiev. Bogdan l-a vrut neapărat, pentru că îl consideră pilot care ar face față și într-un campionat european puternic.
Milen nu a venit singur, ci împreună cu tatăl său, care-i este și mecanic. Cei doi sunt de nedespărțit. Dar întreg paddock-ul este unit de aceleași rădăcini, născute din pasiunea pentru motoare.
Iar asta s-a văzut cel mai bine în aprilie, când, pe Motorpark, Yamaha lui Milen a luat foc. Extinctorul, din zona circuitului unde s-a petrecut incidentul, nu a funcționat. Însă câteva dintre echipele concurente i-au ajutat cu piese pentru a pune motocicleta pe roți pentru etapa următoare.
- Cătălin Manea, promotor MotoRC, și IQ Racing au fost cei care le-au dat o mână de ajutor celor de la RomLab Racing
Vor să salveze tineri și să-i învețe să piloteze
Bogdan Tănase și Ioana Cristina Sima se gândesc și la generația de mâine, și la cum o pot ajuta. Vor să aducă mulți dintre tineri la o școală de pilotaj pe care visează să o pună la punct. E nevoie pentru a-i proteja pe puștii teribiliști care își găsesc sfârșitul pe străzile României.
Într-un cadru organizat, practicând un sport ce disciplinează, ei pot să-și transforme pasiunea și în meserie.
Un alt minus al curselor moto, pe care cei doi ar vrea să-l corecteze, este lipsa unor competiții pentru copii. Țara noastră nu are competiții pentru cei mai mici de 15 ani. Dar pentru a te dezvolta cât mai complet ca rider moto, trebuie să începi de la 7, 8 ani să te dai cu motocicleta.
Bogdan și Ioana ar dori să înființeze astfel de întreceri naționale. Și speră să adune câți mai mulți sponsori în jurul ideii lor, care ar putea schimba modul în care se face motociclism la noi în țară.
Ioana s-a molipsit cu pasiune de la Bogdan
Un rol la fel de important în RomLab Racing îl are Ioana Cristina Sima. Singura femeie din paddock cu putere decizională în cadrul unei echipe, Ioana știa extrem de puține despre cursele moto.
Chiar se amuză când povestește, cu naturalețe, una dintre primele întrebări puse lui Bogdan.
Eram curioasă de ce se pun încăzitoare pe roți, pentru că era cod roșu și-mi era teamă că s-ar putea topi Ioana Cristina Sima, manager echipa RomLab Racing
Ioana are conștiința faptului că numai recunoscând ce nu știi vei putea evolua. Acum ea face toate comenzile pentru tot ce înseamnă piese pentru motociclete. De asemenea, se ocupă de logistică, de partea de marketing și de atragere a sponsorilor.
Bogdan, cu poveștile sale spuse cu patos și pasiune, a “contaminat-o”. Iar apoi s-a prins microbul curselor.
La clasa CF Moto, care este sub cea Stock 300, echipa se bazează pe două fete, Larisa Marin și Ana Andrița. Prima dintre ele și-a luxat piciorul, a venit cu el în orteză, cu cârje, și i-a spus Ioanei că ar vrea să concureze.
De altfel, Ioana este ca o mamă pentru mulți dintre mai tinerii ei colegi din paddock. Unul dintre visele ei este de a duce echipa într-un campionat puternic din Europa.
Însă pentru ca asta să se întâmple, RomLab Racing are nevoie de parteneri, care să-i susțină și cu material de concurs, și care să le faciliteze prezența pe circuitele respective.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.