Victor Vrînceanu scrie despre scenografia FCSB, finanțată de Betano: “Peluzele trebuie să rămână ale ultrașilor, nu să devină billboard-uri publicitare subordonate caselor de pariuri”
Victor Vrînceanu | Publicat: 15.08.2024 19:37 | Actualizat: 15.08.2024 19:37
Directorul general al I AM MEDIA, Victor Vrînceanu, scrie despre mesajul branduit cu o casă de pariuri și arborat de Peluza Nord la meciul FCSB - Sparta Praga 2-3.
Scenografia FCSB de la meciul cu Sparta Praga a inclus un mesaj scris pe un banner imens, care a “tăiat” cele două inele ale stadionului Steaua. În colțurile bannerului a apărut însă și logo-ul casei de pariuri Betano.
Cu toate că brandingul nu a fost unul agresiv, gestul mi se pare unul extrem de profund. Și de grav pentru cine înțelege ce înseamnă mentalitarea ultra.
Este un atac direct la filosofia ultra, orchestrat în laboratoarele de PR ale celor de la Betano. Sigur, nu cu rea intenție din partea celor de acolo. Interesul lor este să-și promoveze brandul cu orice preț. Ei nu pot fi acuzați că își văd propriul interes.
Stadioanele sunt pline pentru “nebunii frumoși” din Peluze
Stadioanele sunt pline, în primul rând, pentru “nebunii frumoși” din Peluze care riscă tot (chiar și propria libertate!) pentru echipă și pentru a face spectacol. Cine a colindat stadioanele României știe că Peluzele cluburilor de tradiție au istorie și s-au mândrit mereu cu independența din punct de vedere financiar și organizatoric.
Sigur, unii s-au mai îndoit și la banii patronilor de club, dar aici vorbim de acei oameni care trăiesc pentru culori și nimic altceva. Când au vrut să înjure, fanii au înjurat. Când au vrut să aplaude, au aplaudat. Și așa este firesc să fie! Însă acest drept al ultrașilor ar putea să se estompeze ușor-ușor.
“Fiți și voi băieți salon! Că nu ne face bine să huiduiți!”
Odată cu achitarea costurilor scenografiei de către casa de pariuri Betano, ne putem gândi, desigur, la faptul că independența Peluzei capătă o nouă dimensiune. Mai limitată.
Ne putem gândi că Betano ar putea, la un moment dat, să considere că are de pierdut prin asociere dacă jucătorii FCSB sunt, să zicem, huiduiți pentru un parcurs slab al echipei.
Și ar putea transmite un mesaj discret de genul: “Noi v-am susținut cu bani când ați avut nevoie. Fiți și voi băieți salon și nu mai huiduiți echipa. Că nu ne face bine. Haideți să facem cu toții echipă bună în continuare și ne ocupăm noi de ce costuri mai aveți”. Nu spun că vorbim de o situație reală, dar este, cel puțin, o temă de discuție.
Peluzele trebuie să rămână ale ultrașilor, nu să devină billboard-uri publicitare pentru casele de pariuri. Peluzele nu fac și nu trebuie să facă parte din oferta publicitară a cluburilor.
Altfel, ultrașii își vor pierde farmecul și vor intra într-un malaxor financiar, la grămadă cu panourile led din stadion și spațiile publicitare de pe tricourile jucătorilor. Ar muri o lume frumoasă pe care orice fan-fotbal o adoră. Și ar fi păcat!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.