Denza își amână desantul european. Când va sosi marca premium a lui BYD pe continent
Galerie foto(5) Galerie foto (5 fotografii): Denza își amână desantul european. Când va sosi marca premium a lui BYD pe continent
Răzvan Codorean | Publicat: 11.11.2025 20:16 | Actualizat: 11.11.2025 20:18
În iunie, filiala premium a BYD a anunțat că va lansa modelul în Europa la sfârșitul anului. Cu toate acestea, lansarea pe piață a fost amânată cu câteva luni.
Concentrându-se anterior pe segmente de volum mare, cu un raport preț-performanță atractiv în Europa, BYD își va exporta în curând modelele de lux în Occident. Cu toate acestea, acestea nu vor fi vândute doar sub acronimul „Construiește-ți visele”, ci vor fi oferite și sub marca independentă Denza. Producătorul are în vizor nu doar producători auto chinezi precum Nio și Xpeng ca potențiali concurenți, ci și rivali germani consacrați precum Audi, Mercedes și BMW.
BYD amână lansarea mărcii Denza
BYD a anunțat lansarea pe piața germană a modelelor sale premium în aprilie, fără a specifica o dată concretă. Două luni mai târziu, producătorul a anunțat că primele comenzi pentru Denza Z9 GT shooting brake vor fi acceptate de la sfârșitul anului 2025.
Cu toate acestea, debutul european al modelului Denza pare să fie ușor amânat. Handelsblatt relatează că modelele premium BYD vor fi disponibile începând cu primăvara viitoare. Fostul manager Mercedes-Benz, Klaus Hartmann, care a fost responsabil, printre altele, pentru vânzările Clasei G în China, urmează să se asigure că marca se impune rapid pe piața locală în calitate de manager de marcă european. Filiala BYD dorește să construiască o rețea de dealeri cuprinzând aproximativ 60 de locații în acest scop.
Denza Z9 GT
Denza Z9 GT este un model shooting brake cu o lungime de puțin sub 5,20 metri, care, la fel ca majoritatea modelelor de lux ale Grupului BYD, este disponibil atât ca mașină electrică completă, cât și ca hibrid plug-in. Modelul este disponibil în țara sa de origine din septembrie 2024. Prețul țintă pentru piața locală este de aproximativ 100.000 de euro.
Datele tehnice sunt destul de impresionante: versiunea pur BEV este propulsată de un total de trei motoare, oferind o putere de sistem de 710 kW (sau 965 CP). Acest lucru permite colosului de 2,8 tone să accelereze până la 100 km/h în 3,4 secunde, cu o viteză maximă de 240 km/h.
Autonomia WLTP nu a fost încă publicată, dar conform standardului chinezesc CLTC, break-ul sport poate parcurge 630 de kilometri cu bateria sa de 100 kWh. Se așteaptă ca versiunea europeană să atingă peste 400 de kilometri.

Z9 GT, complet electric, este primul model al producătorului auto echipat pentru încărcarea „Flash” de la BYD cu o putere de până la 1.000 kW. Chinezii doresc să-și creeze propria infrastructură internațională de încărcare, cu câteva mii de puncte de încărcare în acest scop.
În versiunea hibridă plug-in, producătorul a combinat un motor cu patru cilindri în linie, cu o putere de 200 kW, cu două motoare electrice de 220 kW, poziționate pe puntea spate. Bateria hibridă are o capacitate de 38,5 kWh și permite o autonomie CLTC pur electrică de 201 kilometri. În combinație cu motorul cu ardere internă, autonomia maximă este de chiar 1.101 kilometri.
Ce alte modele propune Denza
Denza adaugă la gama sa de start van-ul de lux cu șapte locuri D9, lansat în China acum trei ani. Aceasta va concura cu viitorul succesor al modelului electric Mercedes EQV. D9 este disponibil și ca mașină pur electrică și ca hibrid reîncărcabil.

Filiala BYD declară o autonomie NEDC (New European Driving Cycle) de până la 600 de kilometri pentru varianta BEV. Bateria LFP oferă un conținut energetic de aproximativ 103 kWh. Versiunea cu două motoare are o putere de sistem de 275 kW, permițând un sprint neobișnuit de rapid de la zero la 100 km/h în 6,9 secunde pentru acest tip de vehicul.
Potrivit directorului Denza pentru Europa, Klaus Hartmann, SUV-ul B5 cu sistem de propulsie hibrid plug-in va apărea în a doua jumătate a anului. Cu aspectul său unghiular, acesta amintește oarecum de cea mai recentă ediție a modelului Toyota Land Cruiser. Marca premium a BYD lucrează, de asemenea, la o mașină sport sub abrevierea „Z”, dar nu sunt disponibile alte detalii în acest moment.
În următorii ani, numărul seriei Denza este preconizat să crească până la un total de opt. Pe termen lung, vor fi lansate pe piață și modele puțin mai ieftine. Pe termen mediu, prețul de bază este estimat să fie de aproximativ 75.000 de euro, pornind practic de la valoarea maximă pentru modelele BYD.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.




Cele mai citite








