EXCLUSIV | “În Cehia este unul dintre cele mai dificile raliuri pe asfalt”. Cristiana Oprea, cu sprijinul iAM Sport, a obținut primele puncte din Campionatul European de raliuri
Cristian Munteanu | Publicat: 25.08.2023 11:53 | Actualizat: 25.08.2023 12:29
Cristiana Oprea, pilot, și Alexia Parteni, copilot, au terminat pe locul zece, la clasa ERC4, etapa de Campionat European din Cehia, obținând puncte în clasamentul general din 2023. Cristiana luase primele puncte în Europeanul de raliuri în 2019, la etapa de la Roma. iAM Sport este unul dintre sponsorii echipajului Oprea-Parteni.
Felicitări, Cristiana! Primele puncte pentru voi (n.r. – Alexia Parteni, copilot) în Campionatul European de Raliuri. Cum a fost etapa din Cehia?
Mulțumim! A fost o etapă grea, însă ne-am bucurat din plin de fiecare kilometru și cred că am acumulat experiență importantă cu mașina.
Spre deosebire de majoritatea raliurilor pe care le-am făcut anul acesta, weekendul trecut în Cehia nu a plouat, deci am putut să îmbunătățim considerabil timpul pe a doua trecere pe probe, fără emoții.
"Cehia este unul dintre cele mai dificile raliuri de asfalt din Europa"
Este doar al doilea raliu al vostru cu Opel Corsa Rally4. Cum se comportă mașina? Te-ai “împrietenit cu ea”?
Mașina este senzațională, fiind motor turbo mă ajută foarte mult să duc viteza pe viraje fără să o țin sus în ture, ca modelul R2 aspirat pilotat anterior.
Am reușit să găsim un setup bun al suspensiei, mai moale decât la Roma, potrivit asfaltului denivelat din Cehia, astfel că mașina a avut stabilitate bună chiar și în pădure, în zonele cu noroi.
Am văzut că au abandonat patru echipaje doar de la clasa ERC4. Este raliul Cehiei unul dintre cele mai dificile din calendar?
Cu siguranță este unul dintre cele mai dificile raliuri de asfalt din Europa, ar fi fost și mai greu dacă ar fi plouat. Împreună cu echipa ne-am setat clar obiectivul de a ajunge la finiș, așadar nu am riscat.
Ce specială ți s-a părut cea mai grea?
Pentru mine proba specială Trojak, de 25,64 km. A fost cea mai lungă a raliului, însă nu asta mi s-a părut dificil, ci porțiunile foarte late, de viteză, unde eu încă nu mă simt în largul meu să merg la limită.
De obicei mă simt în largul meu pe probe înguste, cât mai tehnice, lucru care s-a vede și pe timpii intermediari ai power stage-ului, unde am recuperat secunde importante pe ultimii trei km.
"Singurele emoții le-am avut în pădure"
Ați avut și momente delicate, în care ați fost aproape de limită?
Singurele emoții le-am avut în pădure pe virajele pline de noroi, unde nu ai atât de mult control cu o mașină cu două roți motrice față și trebuie să respecți ”urmele” celor din față.
Îmi dau puține bătăi de cap întoarcerile cu frâna de mână în virajele foarte strânse, deoarece Corsa e o mașină mai grea și mai lungă decât Peugeot 208 R2, însă cu prima ocazie mă voi antrena special pentru asta, ca să nu mai am probleme.
Cum a primit echipa vestea performanței voastre?
Austriecii de la WMS Waldherr Motor Sport au fost mulțumiți de evoluția noastră. Au fost alături de noi pe tot parcursul cursei cu suport tehnic, astfel încât să avem toate condițiile necesare pentru a putea progresa de-a lungul celor trei zile de concurs.
Mergeți și la ultima etapă de Campionat European, din Ungaria?
Chiar dacă mi-aș dori foarte mult să putem continua acest proces de învățare și acomodare cu modelul Rally4 în pregătirea sezonului următor, din păcate o etapă de european presupune un buget foarte mare, pe care nu cred că reușim să îl mai găsim în următoarele săptămâni.
Planurile pe termen scurt sunt legate de WRC Central Europe, etapa din Mondialul de raliuri. Va fi o competiție în care accentul se va pune pe acumularea de experiență?
Următorul și probabil ultimul nostru raliu din acest an este într-adevăr WRC Central Europe, care va conta ca ultima etapă a Opel Electric Rally Cup, deci vom avea un itinerariu separat în cupa monomarcă.
Acolo concurăm cu versiunea 100% electrică a mașinii de raliu Opel Corsa, este deja al doilea sezon pilotând acest model și cu siguranță ne dorim să fim cât mai rapide și să ne împingem mai sus limitele, deși nu am reușit să găsim un ritm bun până acum.
Care crezi că este diferența principală a unei mașini de raliu electrice față de una cu combustie internă?
Cu siguranță o mașină electrică de raliu presupune recalibrarea anumitor simțuri la volan, în lipsa sunetului motorului și a schimbării vitezelor. Este o mașină mult mai grea, mai lentă pe urcări, însă centrul de greutate foarte jos ajută la păstrarea unor viteze mult mai mari de trecere pe virajele rapide.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, Facebook sau YouTube. Zi de zi ai conținut de ultimă oră din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.