GV60 Magma este gata de lansare. Ce propune modelul ultra-sportiv de la Genesis
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): GV60 Magma este gata de lansare. Ce propune modelul ultra-sportiv de la Genesis
Răzvan Codorean | Publicat: 19.12.2025 17:45 | Actualizat: 19.12.2025 18:26
Genesis a dezvăluit versiunea de producție a conceptului GV60 Magma, dezvăluit anul trecut. Modelul care va fi lansat în Europa și America de Nord începând cu 2026, este, potrivit oficialilor mărcii, „unul dintre cele mai puternice modele din cadrul Hyundai Motor Group”.
Kia are EV6 GT, iar Hyundai se bazează pe Ioniq 5 N. Doar filiala premium a grupului, Genesis, nu introdusese o variantă de înaltă performanță a modelului GV60. Însă anunțase deja că o va face și a lucrat intens în ultimii ani, prin intermediul filialei sale „Magma”, pentru a dezvolta o linie de acest tip. Mai mult, sub numele Genesis Magma Racing, compania va intra în curând și în motorsportul de anduranță, însă nu cu o versiune electrică, ci cu una hibridă.
Performanță de top cu propulsie electrică
Primul model de producție de la Magma este complet electric, și, la fel ca Ioniq 5 și EV6, GV60 este construit pe platforma electrică dedicată E-GMP. Deloc surprinzător, specificațiile tehnice ale variantei Magma reflectă îndeaproape pe cele ale ”verilor” săi sportivi.
Configurația cu două motoare oferă 448 kW și 740 Nm, cu un mod boost care crește puterea la 478 kW și 790 Nm timp de 15 secunde. Viteza maximă este de 264 km/h. Cu sistemul de lansare automată, GV60 Magma accelerează de pe loc la 200 km/h în doar 10,9 secunde. Bateria rămâne versiunea de 84 kWh a modelului E-GMP.
GV60 Magma introduce mai multe „caracteristici de înaltă performanță exclusive Magma - inclusiv VGS (Virtual Gear Shift), Drift Mode și HPBC (High-Performance Battery Control - Controlul bateriei de înaltă performanță)”. Caracteristici precum schimbarea simulată a vitezelor pentru o experiență de condus mai captivantă și Drift Mode sunt deja familiare de la Ioniq 5 N.
GV60 Magma urmează să fie lansat în Europa și America de Nord începând cu 2026. Prețul pentru acest model vârf de gamă nu a fost încă anunțat. În Germania, versiunea de bază cu un sistem de tracțiune spate de 168 kW începe de la 54.680 €, în timp ce varianta „Sport+” cu un sistem de tracțiune integrală de 360 kW costă deja cel puțin 74.480 €. Aceasta înseamnă că modelul de top actual este deja aproape la fel de scump ca Hyundai Ioniq 5 N de 478 kW. Prin urmare, este probabil ca GV60 Magma să depășească 80.000 €.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




