Fernando Alonso trece la Ferrari!

Răzvan Codorean | Publicat: 18.09.2025 17:41 | Actualizat: 18.09.2025 18:26
Dublul campion al Formulei 1 a uitat de Aston Martin. Dar nu este vorba despre un transfer în Marele Circ. A făcut-o pe străzile din Monte Carlo, pentru a se bucura de condusul unui Ferrari 512 TR din epoca Ayrton Senna.
Fernando Alonso pare să știe cum să iasă în față într-un Monaco recunoscut pentru pleiada de piloți de Formula 1 și multitudinea de bijuterii sportive pe patru roți. Fie nume actuale sau legendare.
Spaniolul a demonstrat-o în urmă cu numai câteva zile, parcă din dorința de a-i concura pe Lando Norris cu a său Lamborghini Miura, ori Charles Leclerc, mândru posesor al unui spectaculos Ferrari 275 GTB de la mijlocul anilor 1960.
Cum? A renunțat la multitudinea de Aston Martin pe care le deține și ca urmare a faptului că este pilotul echipei cu același nume din Formula 1 și a ales să iasă la plimbare la comenzile... unui Ferrari. Și unul special, pe deasupra: un 512 TR de la începutul anilor 1990.
Alonso cu Ferrari, o imagine devenită rapid virală
Plimbarea sa a devenit rapid virală. Și nu pentru că Alonso nu ar mai fi fost văzut la volanul unui Ferrari. Asturianul a deținut timp de mai mulți ani un Enzo, pe care l-a vândut în vara anului 2023 la o licitație pentru strângere de fonduri. De asemenea, a fost văzut conducând și succesorul acestui model, LaFerrari.
De data aceasta însă a optat pentru un 512 TR. O evoluție a celebrului Testarossa, un nume aflat în prim plan pentru că marca din Maranello tocmai l-a reînviat pentru cel mai recent model al său, Ferrari 849.
Ferrari 512 TR, o mașină sport neoclasică
Modelul Ferrari 512 TR a fost lansat în 1991. Comparativ cu Testarossa propunea un stil nou, aerodinamică îmbunătățită și modificări interioare. Păstra însă un motor V12 de cinci litri cu 428 de cai putere, suficienți pentru a asigura o viteză maximă de 314 km/h. O valoare cu ”greutate” la începutul anilor '90.
În plus, accelera de la 0 la 100 km în doar 4,8 secunde și parcurgea un kilometru de pe loc în doar 22,9 secunde. Valori care, desigur, sunt sub standardele unui pilot de Formula 1, sau ale bolizilor pe care Alonso le mai deține în garaj, dar care erau un reper pentru performanță în epoca Senna.
În ianuarie a apărut cu Ford GT Heritage 2022
Fernando Alonso nu este la prima sa experiență recentă cu modele care nu sunt produse de actualul său angajator din Formula 1. În start de ianuarie a fost văzut la bordul unui Holman Moody Ford GT Heritage Edition 2022.
Fernando Alonso spotted yesterday, with his new car Ford GT Heritage pic.twitter.com/55ZlVANzKK
— SaltyMaple💫 (@FantasticEeeee) January 3, 2025
Aceasta este ultima ediție Heritage care aduce un omagiu modelului GT40 MK II care a completat faimosul podium la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1966 și este în culorile echipei Holman Moody, aceea care a jucat un rol esențial în succesul GT40 în curse.
Aston Martin, ”furnizor oficial” pentru spaniol
Evident, spaniolul care la activ două titluri mondiale profită din plin de faptul că este pilotul Aston Martin. În garajul său se găsește un Valkyrie de al cărui design s-a ocupat echipa de design bespoke a mărcii, Q by Aston Martin.
Dar nu este totul. Avea în garaj un Valour, și alături de aceeași echipă de design a scos la iveală Valiant, o mașină sport a cărei producție este limitată la 38 de exemplare. Aceasta propune o transmisie manuală, un motor V12 cu o putere de 745 CP (cu 30 mai mult decât fratele său) și o greutate mai mică (datorită unor detalii precum un subcadru spate imprimat 3D, jante și bare de torsiune din magneziu și o baterie litiu-ion).
În fine, la Marele Premiu al Italiei, derulat la Monza, a sosit cu un Aston Martin Valhalla. Evident, și în acest caz a jucat un rol important în dezvoltare. Iar rezultatele se văd. Este un hypercar propulsată de patru motoare: un motor cu ardere internă V8 (fabricat de... Mercedes-AMG) și trei motoare electrice, pentru un total de 1.082 de cai putere.
Ceea ce o face specială (și unică) este faptul că acest tren de rulare îi permite să aibă tracțiune integrală (două dintre cele trei motoare electrice acționează puntea față), lucru care îi lipsește lui Valkyrie... și care îi va defini și caracterul, întrucât ar trebui să fie mai ușor de condus (în afară de faptul că nu este o mașină sport la fel de extremă precum cea dezvoltată de Adrian Newey).
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite
















