special Schimbări importante pentru Ferrari! Două nume grele părăsesc Scuderia

Răzvan Codorean | Publicat: 10.09.2025 20:03 | Actualizat: 10.09.2025 21:27
În timp ce aerodinamicistul Tas se mută la Mercedes, cei doi ingineri de motoare Ferrari responsabili de dezvoltarea unității de putere din 2026 au decis să i se alăture lui Mattia Binotto la Audi. Este, oare, o pierdere pentru Scuderie?
Ferrari își schimbă personalul. Tehnicienii care au avut roluri mai puțin cunoscute în Gestione Sportiva, dar care au avut un impact semnificativ intern, au ales să părăsească Scuderia. Desigur, important este momentul. Schimbarea regulamentului tehnic le oferă inginerilor și specialiștilor o oportunitate excelentă de a obține creșteri salariale substanțiale chiar și într-un mediu guvernat de plafonări bugetare.
Ferrari schimbă liniile
Mercedes, de exemplu, și-a îndreptat atenția către Enas Tas, un aerodinamic specializat în răcire, care avea peste zece ani de experiență la Maranello. Nu este un secret faptul că McLaren, o echipă clientă a germanilor, a dezvoltat un sistem de răcire a unității de putere mai eficient și că personalul condus de James Allison și Simone Resta încearcă să reducă decalajul față de mașinile McLaren.
Dar în acest moment există multă mișcare între Scuderia și Sauber, care se transformă în Audi. Franck Sanchez, un aerodinamicist din Hinwil, s-a alăturat Gestione Sportiva, în schimbul lui Ioannis Veloudis, un expert în tuneluri de vânt care se mută în Elveția. Sanchez va raporta acum lui Diego Tondi, dar va avea multă autonomie, după ce a devenit șeful dezvoltării aerodinamice la proiectul 678.
Se vorbește mereu despre șasiu și foarte puțin despre motor, sau mai degrabă despre unitatea de putere. Domeniul condus de Enrico Gualtieri este în plină frământare. Sosesc nume noi de la Alpine și câțiva de la Mercedes, în timp ce doi jucători cheie ai Scuderiei pleacă, cel mai probabil aducând cu ei alți tehnicieni din Maranello și din împrejurimi.
Astfel, atât Wolf Zimmermann, cât și adjunctul său, Lars Schmidt, se vor muta la Centrul de Competență Audi Motorsport din Neuburg, Germania. Primul, părintele modelului 066 cu care se concurează în prezent, este acum șeful departamentului de Cercetare și Dezvoltare ICE, în timp ce cel de-al doilea este șeful tehnic al departamentului de Dezvoltare a Performanței ICE. Gualtieri, curtat de mult timp, rămâne la cârmă. Wolf, germanul care a lucrat anterior pentru Mercedes, a fost chemat la Ferrari de Mattia Binotto. Iar cum acesta este șeful Audi F1 Project, evident, a fost simplu să-l convingă să schimbe tabăra.
O lovitură pentru echipa din Maranello?
Binotto, conștient de dificultățile întâmpinate în producerea unui motor cu 50% combustie internă și 50% energie electrică, desigur și-a dorit să se bazeze pe ingineri cu experiență vastă în dezvoltare, pentru a profita de ADUO (Oportunități Suplimentare de Upgrade pentru Dezvoltare) pe care FIA le va acorda producătorilor care încep noul ciclu de reglementare cu o întârziere în ceea ce privește performanța.
Dar Ferrari? În cadrul Gestione Sportiva, se vorbește de câteva luni despre plecarea lui Zimmermann și Schmidt, iar întrebarea care trebuie pusă este cât de mult ar putea pierde Scuderia din această situație. Sunt multe voci care afirmă că vor exista dificultăți, pentru că problemele pe care le aduce cu sine motorul turbo cu șase cilindri, rezultate din alegeri de design extreme, nu au fost rezolvate.
Însă și altele care susțin că schimbările nu l-ar fi surprins deloc pe Enrico Gualtieri, cel care conduce departamentul de motoare. Și că acesta are deja oameni în funcțiile cheie, iar noua unitate de putere se dezvoltă sub conducerea lui Davide Mazzoni. Cine are dreptate, vom afla desigur în sezonul viitor.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















