FIA a aprobat regulamentul final pentru F1 2026. Care este cea mai important modificare de ultimă oră
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): FIA a aprobat regulamentul final pentru F1 2026. Care este cea mai important modificare de ultimă oră
Răzvan Codorean | Publicat: 11.12.2025 19:58 | Actualizat: 11.12.2025 19:58
2026 este mult mai aproape decât ar putea părea pentru echipe, iar regulamentul final care va contura sezonul viitor a fost aprobat în cadrul Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor din acest an.
La Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor, FIA a aprobat definitiv setul de regulamente menite să redefinească abordarea privind unitățile de putere, șasiul și aerodinamica, precum și integrarea dintre aceste elemente. Noile reguli sunt împărțite în șase secțiuni distincte: de la regulamentul sportiv la regulamentul tehnic și operațional și, în final, cele două regulamente financiare pentru echipe și, respectiv, producătorii de motoare, care sunt obligați în fiecare an să respecte bugetul stabilit de Federație.
Pe lângă cele cinci secțiuni deja aprobate, a fost introdusă o a șasea, numită „Secțiunea A”. Aceasta conține prevederi generale și va servi drept cadru juridic comun, asigurând coerența între diferitele domenii și prevenind suprapunerile sau contradicțiile. Structura sa va fi mai riguroasă, bazându-se pe experiența dobândită în domeniul reglementărilor financiare și va avea un limbaj specific.
Cea mai importantă schimbare în regulamentul sportiv
Printre noutățile incluse în cel mai recent proiect de regulament se numără confirmarea faptului că, în cazul unui steag roșu în timpul unui weekend de Sprint, sesiunea FP1 poate fi prelungită. Acest lucru va oferi echipelor oportunitatea de a recupera timp pe pistă înainte de intrarea în vigoare a regimului Parc Închis, acolo unde sunt interzise modificări ale setărilor mașinii.

Reamintim, inclusiv în sezonul 2025, cronometrul nu se oprea nici atunci când sesiunea era întreruptă, astfel că un steag roșu avea darul de a compromite serios pregătirea piloților și a echipelor pentru restul weekendului. Așa s-a întâmplat, de exemplu, în singurele sesiuni de FP1 ale recentelor Grand Prix-uri de la Miami și Austin, ambele fiind întrerupte de steaguri roșii.
Noua prevedere stabilește că o prelungire a sesiunii va fi acordată numai dacă suspendarea are loc înainte de minutul 45. În acest caz, directorul de cursă poate prelungi durata la discreția sa, până la garantarea celor 60 de minute de antrenament complet. Această măsură se va aplica exclusiv weekendurilor Sprint; nu se așteaptă modificări pentru weekendurile tradiționale.
Alte modificări pentru 2026
Pe lângă anunțarea noului regulament general, FIA a confirmat și alte modificări ale regulamentelor existente. De exemplu, în ceea ce privește regulamentul sportiv, în timpul calificărilor Sprint, restricțiile privind anvelopele pentru vreme uscată nu vor mai fi eliminate dacă pista este declarată udă. Aceasta înseamnă că, chiar dacă pista se usucă, în timpul fiecărei manșe trebuie utilizate doar anvelopele prescrise (medii pentru SQ1 și SQ2, moi pentru SQ3). Acest lucru asigură consecvența și previne ca piloții să rămână fără anvelope pentru manșa finală.
În plus, pentru a facilita gestionarea de către echipe a noii generații de monoposturi pe pistă, limita personalului operațional va crește temporar la 60 în 2026. Procedurile de suspendare și reluare a curselor au fost simplificate, iar din 2027 va exista un singur test de pre-sezon, în conformitate cu filosofia de limitare a costurilor: doar pentru 2026, vor exista trei sesiuni, dintre care una va fi cu porțile închise.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





