Încă un brand major revine în Formula 1! O revoluție tehnologică menită să ducă echipa la următorul nivel
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Încă un brand major revine în Formula 1! O revoluție tehnologică menită să ducă echipa la următorul nivel
Răzvan Codorean | Publicat: 11.12.2025 18:29 | Actualizat: 11.12.2025 18:29
Anunțul că Toyota Gazoo Racing va deveni, din 2026, title sponsor al echipei Haas nu este doar un rebranding, ci marchează revenirea unuia dintre cele mai mari nume din motorsport într-un rol cu ambiții care depășesc inserțiile pe un monopost sau echipamentul piloților.
Toyota nu a mai concurat direct în Formula 1 din 2009, însă ethosul Gazoo Racing – performanță din testare, progres prin competiție, dezvoltare prin oameni – a ținut marca aproape de scena globală.
Întoarcerea în paddock, prin parteneriatul cu Haas, începe în 2024 ca un proiect discret: acces la infrastructura TGR, suport tehnic, un program TPC (Testing Previous Cars) lansat anul acesta și implicarea unui grup impresionant de piloți japonezi: Ryō Hirakawa, Ritomo Miyata, Sho Tsuboi, Kamui Kobayashi.
2026, trecerea la nivelul următor
Însă 2026 marchează un prag important: Toyota devine numele de pe panoul principal. Devine identitate. Devine direcție. Haas va purta numele TGR, iar parteneriatul se aliniază filozofiei Toyota „People, Product, Pipeline” – un plan pe termen lung care urmărește nu doar competiția, ci formarea unei generații de piloți, ingineri și mecanici.
Ce obține Haas?
Actuala echipă Haas a fost adesea percepută ca outsider-ul industriei: eficientă, dar fără resursele titanilor; inteligentă, dar limitată de buget; capabilă, dar vulnerabilă la ciclurile de formă.
Toyota schimbă ecuația. Printre beneficiile directe ale parteneriatului sunt primul simulator propriu Haas din istorie, instalat la Banbury, operațional din 2026, acces la resursa umană TGR – ingineri, tehnologii, metodologii, o pepinieră de piloți și talente tehnice susținute de Toyota, dar și întărirea culturii organizaționale prin stilul disciplinat și orientat spre detaliu al producătorului japonez.
Team Principal-ul Ayao Komatsu a spus-o clar: „Totul a depășit așteptările noastre. Iar ceea ce se vede la circuit este doar o parte din poveste.”
De fapt, transformarea reală are loc în laboratoare, pe simulatoare, în sisteme de operare. Haas, o echipă obișnuită să „facă mult cu puțin”, primește pentru prima dată în viața sa acces la un volum de know-how care nu poate fi cumpărat direct din piață.
Ce caută Toyota
Akio Toyoda, președintele Toyota Motor Corporation, a oferit unul dintre cele mai sincere și emoționante comentarii ale unui CEO din era modernă a F1: „Am văzut piloți și ingineri TGR în 2025 începând să creadă în propriul potențial. Acest lucru m-a mișcat profund. Toyota a început să se miște cu adevărat.”
Acesta nu este limbaj de sponsor. Este limbaj de constructor. Nu este limbaj de marketing. Este limbaj de cultură competițională. Și un semn că Toyota folosește Haas ca platformă pentru a deschide porțile către o nouă generație japoneză în F1 – un vis vechi, pe care îl concretizează în sfârșit.
Oficial, Toyota nu revine ca producător de motoare. Și totuși, prin elementele deja amintite, de la investiție în oameni, la suportul tehnic extins, plus faptul că vorbim despre o strategie pe mulți ani și avem implicarea directă a lui Akio Toyoda, avem o imagine care seamănă izbitor cu pașii făcuți de Honda înainte de reîntoarcerea oficială.
Deocamdată, parteneriatul cu Ferrari rămâne intact – power unit, gearbox, și acces la simulatorul de la Maranello. Dar, în timp ce lumea se pregătește pentru regulile din 2026, întrebarea nu mai este „dacă”, ci „când” Toyota va dori mai mult.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





