Lewis Hamilton pregătește o mutare importantă
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Lewis Hamilton pregătește o mutare importantă
Răzvan Codorean | Publicat: 23.12.2025 08:31 | Actualizat: 23.12.2025 08:31
Relația complicată dintre Lewis Hamilton și inginerul său de curse, Riccardo Adami, ridică deja semne de întrebare, în ajunul sezonului de F1 din 2026, unde acest duo va fi central.
Potrivit lui Fred Vasseur, Ferrari „evaluează toate opțiunile” cu privire la continuarea colaborării inginerului de curse al lui Lewis Hamilton, Riccardo Adami, cu șaptesprezece campioni mondiali de F1 în 2026.
Primul sezon al lui Lewis Hamilton la Ferrari a fost marcat de o dificultate persistentă: lipsa chimiei cu inginerul său de curse. De-a lungul sezonului, schimburile radio tensionate s-au multiplicat, dezvăluind neînțelegeri recurente, atât strategice, cât și operaționale.
La Miami, Hamilton a criticat public inacțiunea zidului boxelor în ceea ce privește emiterea ordinelor de echipă, remarcând la radio că Adami părea să fie „într-o pauză de ceai”, un simptom al frustrării sale acum cronice.
Vasseur: „Evaluăm toate opțiunile”
Dincolo de ton, unele erori au avut un impact sportiv direct. La Monaco, informațiile eronate transmise de Adami - care afirmau incorect că Max Verstappen nu era într-un tur rapid - l-au determinat pe Hamilton să-l împiedice pe olandez, ceea ce i-a adus o penalizare pe grila de start. Acest episod a scos la iveală o lipsă de coordonare între pilot și inginerul său.
Aceste incidente, împreună cu schimbul de replici aprinse din timpul ultimului Mare Premiu al sezonului de la Abu Dhabi, nu sunt nesemnificative. Ele reflectă o dificultate în comunicarea eficientă sub presiune maximă, tocmai acolo unde relația pilot-inginer trebuie să fie cât mai fluidă posibil. Odată cu introducerea regulamentului din 2026, această cerință va crește și mai mult.
Într-o intervenție pentru Corriere della Sera, Fred Vasseur a confirmat că Scuderia Ferrari este deschisă să facă unele modificări la boxele lui Hamilton după un prim sezon dificil în roșu. Când a fost întrebat dacă Adami va rămâne inginerul de curse al lui Hamilton, francezul a răspuns: „Evaluăm toate opțiunile”.
F1 2026 consolidează rolul inginerului de cursă
Eliminarea MGU-H și trecerea la o împărțire 50/50 a energiei între arderea internă și cea electrică vor schimba profund managementul cursei. Piloții vor trebui să se bazeze și mai mult pe inginerii lor pentru a optimiza utilizarea energiei, a se apăra, a ataca sau a activa boost-ul manual care va înlocui DRS-ul.
Hywel Thomas, directorul Mercedes High Performance Powertrains, rezumă amploarea provocării: „Ceea ce se va schimba în mod clar odată cu aceste reglementări este interacțiunea cu pilotul, din cauza aspectelor tehnice. În general, vom fi oarecum limitați de energie. Prin urmare, va fi o chestiune de a lucra cu pilotul pentru a ne asigura că are energia potrivită la momentul potrivit pentru a se apăra, a ataca și a merge cât mai repede posibil.”
El a adăugat: „Acest lucru va necesita o analiză atentă, atât din partea pilotului, cât și a inginerilor din jurul său, pentru a înțelege cum să se concureze și cum să o facă corect. În opinia mea, aceasta este o provocare mai mare decât ceea ce am experimentat în 2013-2014.”
În acest context, o relație conflictuală sau neclară între Hamilton și inginerul său ar putea deveni un handicap structural, mai ales că britanicul și-a schimbat inginerii care se ocupau de motor la mijlocul sezonului 2025. Iar o schimbare a lui Adami pare inevitabilă.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




