Oliver Bearman, între lacrimi și maturitate. Cum a izbutit isprava istorică pentru Haas
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Oliver Bearman, între lacrimi și maturitate. Cum a izbutit isprava istorică pentru Haas
Răzvan Codorean | Publicat: 28.10.2025 19:36 | Actualizat: 28.10.2025 19:36
În Mexic, pilotul britanic a egalat cel mai bun rezultat obținut vreodată de Haas, terminând pe un loc patru uimitor, care i-a adus lacrimile în ochi. Totuși, dincolo de performanța în sine, ceea ce merită laude mai presus de toate a fost maturitatea și inteligența cu care a gestionat anumite scenarii în timpul cursei.
Acum doi ani, tot în Mexic, Oliver Bearman a avut prima experiență în Formula 1, participând la o sesiune de antrenamente libere la volanul unui Haas. Acum, pe aceeași pistă, tânărul britanic și-a amintit de ce Ferrari a ales să parieze pe talentul său, inclusiv în cadrul FDA. Cu o performanță superbă, el a oferit echipei americane cel mai bun rezultat din istoria sa, egalându-l pe cel al lui Romain Grosjean în 2018.
La final, și-a reținut cu greu lacrimile în momentul în care a dat ochii cu părinții săi. Erau însă lacrimi de bucurie, lucru probat, câteva momente mai târziu, de zâmbetul larg afișat de Oliver, care vorbea despre fericirea unui loc patru care, fără îndoială, este doar preambulul unei cariere destinate să aducă emoții și satisfacții mult mai mari.
Zile de neuitat pentru Oliver
Un weekend memorabil, nu doar pentru rezultat, ci și pentru că a scos în evidență cele mai bune calități ale tânărului britanic. Acest lucru a fost valabil mai ales în calificări, un domeniu în care acesta demonstrase deja un talent natural încă din categoriile inferioare. Această abilitate a fost evidentă și anul acesta în luptele sale cu Esteban Ocon, dar aici, în Mexic, s-a dovedit decisivă.
”Am avut și ritmul necesar pentru a rămâne acolo în cursă. Russell și Piastri nu au putut să mă atace, așa că am putut să-mi duc cursa la bun sfârșit. Dar sunt foarte mulțumit de turul pe care l-am făcut în calificări și este unul de care sunt foarte mândru, iar asta a dat roade în cursă”, a subliniat Bearman.

Fără îndoială, pista din Mexico City, cu asfaltul său neted și numeroasele zone de tracțiune, s-a potrivit mai bine pentru VF-25 decât altele. Singura limitare a fost rezistența excesivă generată de o aripă mai încărcată, un compromis pe care Haas a trebuit să-l suporte pe tot parcursul sezonului. Dar chiar acest compromis a dat roade aici, în special în ceea ce privește tracțiunea, iar Bearman a reușit să obțină maximum din mașină, încă de la un singur tur.
A exploatat perfect rezultatul din calificări
Pornirea mai în față nu numai că i-a permis să evite haosul din spatele său la start, Ocon însuși fiind implicat într-o coliziune în virajul 1, dar l-a plasat în condițiile ideale pentru a exploata haosul care se crease în fața sa, lucru pe care Bearman a reușit să-l gestioneze cu mare luciditate.
După un start excelent de pe locul nouă pe grilă, englezul s-a plasat imediat în spatele lui Piastri și Antonelli, reușind să-l depășească pe australian chiar înainte de virajul 1. Tocmai acolo Bearman a dat dovadă de o mare maturitate: în loc să forțeze frânarea, riscând să iasă pe margine, a ales să frâneze puțin mai devreme, asigurându-se astfel că are traiectoria ideală pentru a naviga prin șicane.
Un detaliu crucial: acea linie curată i-a oferit tracțiunea de care avea nevoie pentru a lansa un atac asupra lui Antonelli în virajul 4 și astfel a urcat pe locul șase. Celălalt moment decisiv a venit în turul 6, când a profitat de lupta dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen, care l-a implicat și pe George Russell. Bearman a fost impecabil, depășindu-l mai întâi pe pilotul britanic Mercedes și apoi pe pilotul olandez Red Bull, ocupând locul patru, pe care l-a apărat până la steagul în carouri.
A fost o fază extrem de delicată a cursei, în care era ușor să greșești. Chiar și în acest caz, însă, Oliver a dat dovadă de o mare claritate: ”Hamilton și Max au avut un mic contact, iar eu am profitat și eu de el. Sincer, mă chinuiam mergând roată la roată cu Max, dar este cu adevărat incredibil să mă lupt așa cu piloți pe care îi urmăresc de când am început să privesc cursele de F1. În plus, l-am avut în oglinzile retrovizoare mult timp, așa că a fost situația de cursă în care am simțit cea mai mare presiune vreodată.”
O prestație solidă în final de cursă
Desigur, pozițiile nu au rămas la fel: Hamilton a fost penalizat pentru reducerea decalajului și pentru avantajul obținut cu acea ocazie, în timp ce Verstappen și-a croit drum înapoi pe podium datorită unei opriri mai puțin decât rivalii săi.
Dar dincolo de jocurile strategice și penalizări, ceea ce a fost cu adevărat impresionant a fost soliditatea și consecvența demonstrate de Bearman pe tot parcursul cursei, gestionându-i pe piloții Mercedes cu mare autoritate, fără a-i pune vreodată cu adevărat în poziția de a ataca.
Și a mai fost ceva. Când echipa a simțit că Verstappen atacă, cei de la Haas au decis că nu are rost să forțeze o clasare pe podium, mai ales că pilotul Red Bull era avantajat de anvelope, cu mai degrabă să se concentreze pe consolidarea locului patru. ”Cred că, în poziția noastră, ar fi fost puțin riscant să încercăm să rămânem în afara cursei și să țintim spre podium, cu riscul de a termina pe locul șase sau șapte. Cred că am făcut alegerea corectă, chiar dacă poate ne-a luat șansa de a lupta pentru podium. Dar am terminat pe locul patru, ceea ce este pozitiv”, a spus britanicul după cursă.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




