Probleme pentru Lewis Hamilton și Ferrari în prima zi de teste din Bahrain! Ce se întâmplă cu noul monopost

Andrei Mazurchievici | Publicat: 27.02.2025 14:25 | Actualizat: 27.02.2025 15:18
Scuderia Ferrari a avut o primă zi de teste dificilă în Bahrain, unde noul monopost SF-25 a prezentat probleme de stabilitate, în timp ce Lewis Hamilton (40 de ani) a efectuat mai multe tururi pe pneuri medii.
Oficialii echipei consideră că este prea devreme pentru a trage concluzii, deoarece mai mulți factori pot influența comportamentul mașinii, precum cantitatea de combustibil, compoziția pneurilor și setările sistemului hibrid.
În primele tururi, Hamilton a pilotat SF-25 echipat cu elemente aerodinamice speciale, numite ”rake-uri”, montate în spatele suspensiei față. Aceste dispozitive au fost folosite pentru a colecta date despre presiunea aerului în zona din spatele roților din față, un aspect esențial pentru controlul turbulențelor. Datele obținute vor fi comparate cu simulările și modelele CFD pentru a îmbunătăți performanța monopostului.
Ferrari a ales să utilizeze aceste rake-uri pentru o analiză mai detaliată a presiunii aerodinamice, oferind rezultate mai precise decât vopseaua tradițională Flow Viz. Această abordare detaliată face parte dintr-un proces amplu de înțelegere a fluxului de aer din jurul componentelor critice și optimizarea aerodinamicii posterioare.
Probleme de stabilitate după renunțarea ”rake-urilor”
După îndepărtarea rake-urilor, Hamilton a forțat mai mult SF-25, care a avut probleme de manevrabilitate. Monopostul a părut instabil, în special în sectorul trei al circuitului, unde partea din spate avea dificultăți în a urma partea din față. Probleme au fost observate și în virajul 4, unde supravirarea a devenit evidentă la ieșirea din curbă.
De asemenea, SF-25 a suferit de un efect excesiv de „bouncing” (salturi ale monopostului), mai ales în schimbările rapide de direcție din virajele 5-6-7, ceea ce l-a făcut pe Hamilton să iasă de pe pistă în anumite momente. Totodată, alegerea unei garde la sol joasă de către Ferrari a contribuit la problemele de ”bottoming” (atingerea asfaltului cu podeaua), evidențiind necesitatea unor ajustări suplimentare la setările suspensiei și echilibrul aerodinamic.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite














