“M***, sport național și instituțional”. Ștucan, despre gesturile vulgare la adresa FCSB făcute de Șumudică și Săpunaru și indiferența clubului “occidental” dorit de Dan Șucu
Costin Ștucan | Publicat: 22.10.2024 11:21 | Actualizat: 22.10.2024 13:08
“Pep Guardiola a fost surprins scandând 'M*** Manchester United!' la cererea fanilor lui City. Clubul Manchester City și sponsorii l-au încurajat pe celebrul manager spaniol pentru gestul său”. Cum v-ar suna știrea asta dacă ați citit-o? Cum vă sună însă că Șumudică și Săpunaru au făcut asta pe bune.
Imaginați-vă scena asta.
Manchester City dă golul de 3-0 în meciul cu, să zicem, Chelsea. În tribune, bucurie mare. Pe margine, Pep Guardiola se foiește ca un gâscan mândru prin fața băncii de rezerve, intră un pic în teren, apoi se întoarce umflat spre tribuna oficială și duce o mână arogant la ureche. Un fel de “ia să vă aud acum!”.
Apoi de la peluză se dă tonul unui urlet “Pep, vino-ncoa să-i dăm m*** lui United!”. Și ce face Guardiola, unul dintre cei mai mari antrenori din istoria fotbalului?! O ia pe tușă spre grupul care-l cheamă la colinde sexuale și, cu gura plină, începe să urle ca în transă “M*** United, M*** United!”, în timp ce flutură un braț războinic spre cer.
Acum să deschidem site-ul lui Manchester City și să citim partenerii oficiali ai clubului. Printre ei, berea Asahi, brandul auto Nissan, cauciucurile Nexen, gigantul Sony, firma de echipament Puma. Firme mari cu cifre de afaceri aiuritoare.
Cam cum ar reacționa departamentele de marketing ale acestor mari branduri dacă antrenorul echipei cu care firmele respective și-au asociat imaginea plătind multe zeci de milioane de euro ar da “m***” unei alte echipe, care la rândul ei are alți sponsori mari, poate chiar rivale de piață?!
Credeți că directorii de la, să zicem, Sony ar râde complice? “Ce șmecherie a făcut Pep! Ce m*** le-a dat lui United!!”.
Sau considerați că Puma ar da un comunicat în care ar aprecia modul pasional în care Pep Guardiola își manifestă trăirile pe stadion, în acord cu valorile brandului german?! Poate cei de la Puma vor face chiar și un clip în care angajații sunt filmați în timp ce dau “m***” rivalei Adidas.
De ce nu?!
Dar hai să nu ne ducem atât de sus.
Să o luăm, să zicem, pe nou promovata în Premier League Ipswich Town. “Tractoriștii”, cum sunt numiți, băieții de la țară veniți la oraș să se bată cu giganții cu sute de milioane în conturi.
Oare necunoscutul Kieran McKenna - de fapt un antrenor cu o cotă tot mai mare - ar merge spre galerie să urle “m*** Norwich” în timpul unui meci cu, să spunem, Crystal Palace?!
Și dacă ar face-o - în ciuda titlului onorific de doctor primit recent de la Universitatea din Suffolk - , cum ar reacționa clubul său și sponsorii?!
Cum ar reacționa media britanică, publicul și industria fotbalului dacă gesturile astea s-ar petrece pe un stadion din Premier League?
Evident că și în tribunele din Europa de Vest se înjură. Dar e o chestiune de respect profesional, în primul rând, ca protagoniștii din teren să nu preia vulgaritatea fanilor și să o arunce într-un ventilator uriaș care la rândul lui să o propage în casele oamenilor.
În mod sigur, inconștienții care ar îndrăzni să plece spre galerie cu “m”-ul în gură ar fi în primul rând sancționați de clubul lor. Care club ar suferi apoi în relația cu partenerii de marketing.
Șucu invocă responsabilitatea socială
Ăsta e modelul pe care multimilionarul Dan Șucu îl vrea implementat și în Giulești. Încă de la sosire, patronul din industria mobilei a susținut cu orice prilej că Rapid trebuie să-și îmbunătățească imaginea, trebuie să profite și să crească în zona de marketing și merchandising. Mai mult de atât - a spus el - , entitatea pe care o patronează are o responsabilitate socială.
Mii de copii cresc acum cu Rapid în gând, iar Șucu îi vrea la baza Coresi, pe care pretinde că a construit-o cu un scop nobil. Acolo îngrijitor e un individ poreclit "Nas", un bătăuș bătrân care pe vremuri lovea tinerii din galeria lui Dinamo la îndemnul celebrului Nicu Galerie.
Asta e ce spune că vrea Dan Șucu.
Dar ce face Dan Șucu?
E aproape prânz, a doua zi după meciul Rapid - Farul 5-0 în timpul căruia antrenorul Marius Șumudică și căpitanul Cristi Săpunaru au mers spre galerie și au scandat “m*** Steaua!” cu un patos remarcabil.
Media a observat gesturile și le-a taxat, dar clubul Rapid tace.
În mod normal, în fotbalul pe care Șucu pretinde că îl are model, societatea patronată de el ar fi publicat deja un comunicat oficial prin care prezenta scuze părților lezate de gesturile celor doi angajați. Și, în plus, ar fi pornit o anchetă internă pentru identificarea grupului de fani care propagă constant acest val de ură și mâzgă.
Într-o societate normală, sponsorii clubului - fie ei Superbet, Șaormeria Băneasa, Măcelăria Ghiță, Binance, One United Properties sau Petrom - ar fi reacționat și ar fi avertizat partenerul de imagine că vulgaritatea celor doi și instigarea fanilor nu e conformă cu valorile companiilor lor.
Deocamdată, însă, e liniște. E liniște la Ligă, la FRF și la Rapid.
E liniște și în magazinele Mobexpert în care nimeni nu își permite să intre și să urle în gura mare “m*** Steaua!”. Sau “m*** Ikea!”.
Pentru că acolo ar fi luat de o aripă și expediat afară pe ușă. Și dacă persistă cu vulgaritățile, se trezește și cu poliția pe cap.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.