Managerul Leapmotor confirmă producția europeană din 2026
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Managerul Leapmotor confirmă producția europeană din 2026
Răzvan Codorean | Publicat: 27.12.2025 20:23 | Actualizat: 27.12.2025 20:23
Producătorul auto chinez Leapmotor intenționează să producă până la patru modele la fabrica spaniolă a Stellantis din Figueruelas, lângă Zaragoza. Așa cum era de așteptat, producția va începe cu modelul B10, urmată de încă trei modele până în 2027.
Acest lucru a fost relatat de portalul spaniol Forococheseléctricos, citând declarații ale lui Ding Yongfei, directorul global de calitate al Leapmotor. „Vom produce B10 și, până în 2027, B05, A10 și A05. În total, patru modele la uzina Stellantis Figueruelas”, a declarat directorul chinez.
Producția lui B10 demarează în august
Producția modelului Leapmotor B10 la Figueruelas este programată să înceapă în august 2026, cu un volum anual inițial de 40.000 de unități. Acest lucru se aliniază cu informațiile anterioare: la începutul acestei veri, s-a raportat că producția va începe în al treilea trimestru al anului 2026.
Deși primul trimestru fusese menționat anterior, declarația recentă a lui Ding Yongfei confirmă că al treilea trimestru este calendarul oficial. Introducerea modelelor rămase va depinde de ritmul pieței europene, așa cum relatează Forococheseléctricos. Cu toate acestea, nu este exclus ca volumele inițiale să crească dacă cererea o va impune.
Leapmotor, desant important în Spania
Producția în Spania nu se rezumă doar la asamblarea pieselor importate din China. Conform declarațiilor citate în articol, Ding de la Leapmotor a făcut aceste remarci în timpul lansării Lieder Automotive, o nouă societate mixtă între compania chineză Duoli Technology și furnizorul basc de automobile Fagor Ederlan. Lieder Automotive își instalează în prezent producția într-o fostă fabrică Fagor Ederlan din Borja și va începe fabricarea șasiului pentru Leapmotor B10 din iulie 2026, furnizându-l fabricii Stellantis de lângă Zaragoza.
Leapmotor B10
Leapmotor B10 este un SUV electric cu baterie, cu o lungime de 4,52 metri, poziționat între segmentele compacte și cele medii. În Germania, modelele importate în prezent din China sunt disponibile de la 29.990 EUR , în timp ce versiunea complet echipată cu bateria mai mare are un preț de 33.990 EUR.
Mașina compactă B05 a fost dezvăluită în septembrie la IAA Mobility și a fost deja lansată în China sub denumirea de model Lafa 5. Modelele A05 și A10, însă, aparțin segmentului A, dar se așteaptă să fie redenumite pentru piața europeană - probabil pentru a evita o dispută privind marca comercială cu Audi cu privire la denumirile modelelor care conțin un „A” urmat de cifre. Se așteaptă ca A10 să fie vândut în Europa sub denumirea de B03X. Cele trei modele suplimentare nu au încă un preț stabilit pentru Europa, dar se așteaptă să fie mai ieftine decât B10.
Au existat multe zvonuri legate de producția Leapmotor în Spania, dar odată cu înființarea rețelei locale de furnizori și a noii fabrici de baterii de către Stellantis și CATL în regiune , proiectul prinde acum contur. Când primele modele B10 vor ieși de pe linia de producție de la Stellantis anul viitor, acestea nu vor fi primele vehicule Leapmotor produse în Europa: mașina mică Leapmotor T03 a fost asamblată anterior la fabrica Stellantis din Tychy, Polonia, dar producția a fost întreruptă.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite







