Dacia, mutare importantă pe piețele europene!
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Dacia, mutare importantă pe piețele europene!
Răzvan Codorean | Publicat: 26.12.2025 18:41 | Actualizat: 26.12.2025 18:44
În mod tradițional, automobilele electrice sunt asociate cu prețuri ridicate, un obstacol important pentru mulți șoferi care iau în calcul trecerea la acest segment. Constructorul de la Mioveni își propune, însă, să schimbe această percepție cu Dacia Spring, care, pe unele piețe europene, este disponibilă într-o configurație mult mai performantă de 100 de cai-putere, fără să renunțe la filozofia accesibilității.
Chiar dacă, momentan, această variantă nu este disponibilă în România – unde oferta rămâne limitată la motorizarea de 65 CP – semnalul transmis de Dacia este clar: electrica de oraș poate să fie tentantă și din punct de vedere dinamic.
Accesibilitate fără renunțări majore
În mod tradițional, piața mașinilor electrice este asociată cu prețuri ridicate și tehnologii inaccesibile publicului larg. Dacia a construit succesul Spring-ului tocmai pe contracararea acestei idei. Noutatea majoră este că această filozofie a fost păstrată chiar și după un salt spectaculos de performanță.
Deși la exterior diferențele sunt minime după faceliftul introdus la începutul lui 2024, sub caroseria compactă se ascunde o transformare profundă. Platforma și șasiul au fost revizuite, rigiditatea structurală a crescut, iar introducerea unei bare antiruliu noi și a unor setări de suspensie optimizate aduc un comportament rutier mai matur. Distribuția maselor este mai echilibrată, iar toate aceste ajustări devin cu adevărat relevante în contextul noii motorizări de 100 CP.
De la „suficient” la „surprinzător de rapid”
Evoluția propulsoarelor este, fără îndoială, punctul central al acestei actualizări. Dacă până acum Spring-ul era perceput ca un EV strict utilitar, cifrele vorbesc despre o schimbare de paradigmă:
- versiunea de bază urcă de la 45 CP la 70 CP
- varianta de top face un salt impresionant de la 65 CP la 100 CP
Rezultatul? Accelerația 0–100 km/h a scăzut la 9,6 secunde, o valoare care până recent părea de neimaginat pentru cea mai ieftină electrică din Europa. Prin comparație, vechile versiuni aveau nevoie de aproximativ 14, respectiv 20 de secunde pentru aceeași repriză. În traficul urban și periurban, diferența este uriașă, iar Spring-ul devine mult mai sigur și mai plăcut în utilizare.
Baterie mai mică, eficiență mai mare
Un alt element cheie este trecerea la o baterie LFP (litiu-fier-fosfat) cu o capacitate de 24,3 kWh. Deși mai mică decât bateria anterioară de 26,8 kWh, noua unitate compensează printr-o eficiență superioară și o durabilitate mai mare.
Autonomia WLTP se situează între 222 și 226 km, în funcție de versiune, valori perfect adecvate pentru scopul urban al mașinii. Alegerea chimiei LFP nu este întâmplătoare: aceasta oferă o rezistență mai bună la cicluri repetate de încărcare, costuri mai mici și un nivel sporit de siguranță termică – argumente extrem de relevante pentru un EV de volum.
În plus, Spring poate fi echipată opțional cu un nou încărcător DC de 40 kW, suficient pentru a duce bateria de la 20 la 80% în 29 de minute, cu 16 minute mai rapid decât înainte. Pentru o mașină din acest segment, este o îmbunătățire semnificativă.
Prețurile care pun presiune pe concurență
Poate cel mai impresionant aspect este faptul că toate aceste upgrade-uri nu au dus la o explozie a prețurilor. În Marea Britanie, Dacia Spring actualizată pornește de la echivalentul a 14.300 de euro, datorită unei subvenții proprii oferite de constructor, în lipsa eligibilității pentru Electric Car Grant. Versiunea de top, Extreme Electric 100, ajunge la aproximativ 15.500 de euro după aplicarea aceluiași bonus.
În Franța, prețurile sunt de 16.900 euro pentru varianta de 70 CP și 19.700 euro pentru cea de 100 CP. Belgia rămâne una dintre piețele cele mai stabile: versiunea entry-level costă în continuare 16.990 euro, iar noul Spring Extreme 100 este listat la 19.690 euro, chiar mai ieftin decât vechea variantă de top.
Aceste cifre poziționează Spring într-o zonă aproape fără concurență directă. Nicio altă mașină electrică de serie nu oferă 100 CP la un asemenea nivel de preț.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








