Volkswagen anunță o schimbare majoră din 2026
Galerie foto (1 fotografii): Volkswagen anunță o schimbare majoră din 2026
Răzvan Codorean | Publicat: 26.12.2025 16:11 | Actualizat: 26.12.2025 16:13
Volkswagen întrerupe vânzările directe prin modelul de agenție pentru clienții privați din întreaga Europă. Aceasta înseamnă că distribuția de vehicule electrice va reveni treptat la modelul tradițional de reprezentanță.
În urmă cu aproape exact un an, VW a decis ca, începând cu ianuarie 2026, vehiculele electrice cu baterie (BEV) pentru clienții privați să revină la modelul tradițional de dealer în Germania și pe alte câteva piețe - cel puțin pentru marca Volkswagen Passenger Cars. Acum s-a confirmat că marca Volkswagen va reveni la modelul de dealer pe toate piețele.
”Ne bazăm pe forța antreprenorială a dealerilor noștri - aceasta nu poate fi înlocuită de niciun model”, a declarat Martin Sander, director de vânzări al mărcii Volkswagen, pentru Handelsblatt. ”De aceea, în calitate de marcă Volkswagen, am decis să punem capăt modelului de agenție pentru vânzarea de vehicule electrice în Europa”.
Modelul de agenție va rămâne însă în vigoare pentru clienții flotei, deoarece ”s-a dovedit a avea succes în această afacere de ani de zile”, a adăugat Sander. Directorul VW nu a furnizat un calendar specific pentru tranziție.
Ce însemna modelul de agenție
Conform modelului de agenție, dealerul local nu mai era partenerul contractual al clientului, ci acționa doar ca un „agent intermediar”. Pentru acest rol, dealerii primeau un comision predeterminat per vehicul, în timp ce clientul plasa oficial comanda direct la VW. Producătorul își propunea să valorifice beneficiile vânzărilor directe - cum ar fi contactul direct cu clienții - păstrând în același timp rețeaua sa extinsă de dealeri. VW și-a asumat, de asemenea, riscul financiar în acest model.
Pentru dealeri, aceasta însemna că nu mai aveau control asupra profiturilor lor, deoarece prețurile și comisionul intermediar erau fixate în avans. Acest lucru nu numai că le-a limitat sever flexibilitatea de negociere în timpul discuțiilor de vânzare, dar a însemnat și că vânzarea unui vehicul electric cu baterie genera uneori un profit mai mic prin comision decât vânzarea unui vehicul cu motor cu ardere internă (ICE) sub modelul dealerului. „Coexistența vehiculelor ICE sub modelul dealerului și a vehiculelor electrice sub modelul agenției a creat o complexitate inutilă pentru toate părțile implicate”, a declarat Sander.
Introducerea modelului de agenție în 2020 a fost o mișcare îndrăzneață din partea VW, deoarece a implicat schimbarea unui model de vânzări consacrat de mult timp. Inspirația clară aici a fost Tesla, care până în prezent își comercializează vehiculele exclusiv prin vânzări directe. Cu toate acestea, Tesla a reușit să-și construiască rețeaua de vânzări de la zero și nu a trebuit să-și oblige partenerii dealeri existenți să adopte noul model. Cu toate acestea, modelul de agenție - condus de VW - a devenit o tendință în industria auto.
VW plănuise chiar să extindă modelul de agenție la vânzarea de vehicule cu motorină internă. Acest lucru nu se va mai întâmpla acum, iar proiectul poate fi considerat un eșec. VW nu este singura companie care se confruntă cu această schimbare de direcție: JLR a oprit introducerea modelului de agenție în Regatul Unit, în timp ce Ford renunță și ea din planurile sale similare cel puțin pentru moment.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








