Mitsubishi încă visează să reînvie modelele EVO
Galerie foto(3) Galerie foto (3 fotografii): Mitsubishi încă visează să reînvie modelele EVO
Răzvan Codorean | Publicat: 11.11.2025 18:39 | Actualizat: 11.11.2025 18:38
Într-o industrie auto în continuă transformare, puține nume au păstrat în inimile pasionaţilor aura legendară a modelelor Mitsubishi Lancer EVO. Însă, un interviu recent cu inginerul-şef al sistemului AWD al Mitsubishi sugerează că visul de reîntoarcere a acestei embleme nu e mort.
Lista de fani e lungă: din era “rally-bred” Evo VIII-IX, până la Evo X – maşini care au definit distracţia cu tracţiune integrală, turbo, viraje rapide şi un sunet inconfundabil. Astăzi însă, Mitsubishi lucrează pe o altă hartă: SUV-uri, electrificare, scalare globală. Să însemne acest lucru că nu vom mai vedea un model EVO?
”Avem un vis”
Un interviu recent acordat la Salonul Japonez de Mobilitate sugerează că directorii Mitsubishi nu au închis complet ușa pentru reînvierea numelui Evo. Într-o declarație acordată publicației australiene Drive , Kaoru Sawase, inginer senior - adesea considerat „nașul” sistemului Super All-Wheel Control de la Mitsubishi - a declarat că firma încă „visează” să construiască un nou Lancer Evolution.
Deși Sawase-san nu a confirmat că un nou Evo este în curs de dezvoltare, comentariile sale indică faptul că ideea este încă foarte vie în cadrul Mitsubishi: ”Avem un vis, desigur, pentru Lancer Evolution. Este visul meu personal.”
Ce ar însemna o revenire a lui EVO
Construirea unui nou Evo nu poate fi o revenire simplă la “sedanul sportiv de altădată”. Contextul s-a schimbat: regulamentele, cerinţele, mobilitatea electrică. Sawase a indicat clar faptul că „electrificarea” va fi parte din ecuaţie.
De altfel, Mitsubishi a prezentat conceptul Mitsubishi Elevance – un SUV cu motorizare plug-in hybrid, sugerând direcţia viitoare. Astfel, noul Evo ar putea păstra spiritul: AWD, motor turbo performant, adăugat însă cu elemente hibride/EV, reacţie instantanee, dinamică avansată şi greutate controlată.

Există și alte semne bune
Pe de o parte, segmentul “hot-sedan” pare aproape uitat în faţa SUV-urilor performante şi electrice. Pe de altă, branduri precum Toyota (cu GR Corolla) sau Subaru (cu STI concept) readuc atenţia asupra maşinilor sportive reale. Mitsubishi, cu tehnologia S-AWC şi experienţa sa în AWD, are piese de puzzle în mână.
Dar provocarea e mare: costuri, cerinţe de eficienţă, percepţie globală. Prin recunoaşterea publică: “visul există”, Mitsubishi trage un semnal către comunitatea de entuziaşti.
Provocări şi condiţii pentru revenire
Sunt însă și o mulțime de factori care trebuiesc luați în calcul. Platforma și motorizarea trebuie să fie potrivite pentru AWD performant, de putere mare, dar şi în conformitate cu standardele moderne.
De asemenea, noul EVO trebuie să aibă sens economic, nu doar o valoare pentru fani. Dar, în egală măsură, dacă noul EVO renunţă la ADN-ul original (sedan, viraje rapide, motor central lateral, cutie manuală) riscă să dezamăgească fanii.
Și, nu în ultimul rând, revenirea trebuie să vină când cererea pentru maşini sport hibride/EV este sus. Dacă apare prea târziu sau greşit poziţionat, poate rata momentul.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








