Piața auto din România printre codașele la nivel european. Ce spun statisticile
Galerie foto(2) Galerie foto (2 fotografii): Piața auto din România printre codașele la nivel european. Ce spun statisticile
Răzvan Codorean | Publicat: 28.11.2025 13:52 | Actualizat: 28.11.2025 13:53
Raportul ACEA privind înmatriculările de autoturisme noi din primele zece luni ale anului confirmă o poziționare defavorabilă a României în peisajul european.
La nivel continental (UE + Marea Britanie + EFTA), piața auto a ajuns la 11,02 milioane de unități înmatriculate în primele zece luni ale anului, în creștere cu 1,9%. Cele mai mari piețe rămân Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania – într-un context în care România se desprinde tot mai clar drept una dintre cele mai slabe performere din Europa.
Deși luna octombrie a adus o creștere de 11,1% (12.839 de unități), avansul punctual nu a reușit să compenseze declinul din restul anului. Între ianuarie și octombrie 2025, în România au fost înmatriculate 121.609 autoturisme noi, cu 4,3% mai puțin decât în perioada similară din 2024, una dintre cele mai slabe evoluții din Europa.
Care sunt cauzele rezultatelor slabe ale pieței autohtone
Factorii principali țin de un program Rabla incoerent și de un climat economic care a temperat apetitul de achiziție. Prin comparație, aproape toate piețele din regiune au raportat creșteri semnificative: Bulgaria (+13,5%), Croația (+8,2%), Polonia (+7,6%), Ungaria (+7,7%) sau Slovenia (+8,3%). Doar Slovacia (-1,2%) și Estonia au înregistrat scăderi, însă mult mai temperate decât România. La nivel european, ritmul de creștere este de 1,9%, iar ponderea României în totalul vânzărilor a coborât la 1,1%.

Declinul vânzărilor electrice și paradoxul din segmentul hibrid
Segmentul vehiculelor complet electrice rămâne o vulnerabilitate majoră: doar 6.443 de unități au fost înmatriculate în acest an, cu 18,9% mai puține decât în 2024. Declanșatorul: disfuncționalitățile repetate ale programului Rabla Plus. România este astfel depășită negativ doar de Croația (-42,5%) și Estonia (-31%), în timp ce restul Europei raportează creșteri consistente.
În mod paradoxal, statisticile arată o creștere de 23,7% a segmentului „hibrid” — însă datele sunt distorsionate de faptul că România este singura țară europeană care nu diferențiază HEV de PHEV în raportările oficiale. În contrast, înmatriculările de autoturisme pe benzină și motorină au scăzut abrupt, cu 31,5% și respectiv 34,6%.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




