Ce alegere a făcut Pirelli pentru anvelopele din Las Vegas. Există voci care susțin că McLaren are motive de satisfacție
Galerie foto(4) Galerie foto (4 fotografii): Ce alegere a făcut Pirelli pentru anvelopele din Las Vegas. Există voci care susțin că McLaren are motive de satisfacție
Răzvan Codorean | Publicat: 19.11.2025 17:51 | Actualizat: 19.11.2025 17:51
Pirelli a confirmat aceeași selecție de anvelope ca și anul trecut pentru runda programată în acest weekend. Se pare însă că de data aceasta campioana mondială a constructorilor, care dă și primii doi clasați în ierarhia generală, ar scăpa de ceva bătăi de cap.
Trei etape au mai rămas din această ediție a Formulei 1. Aceeași cifră se va înregistra și-n dreptul numărului de curse disputate la Las Vegas după ce se va încheia weekendul. Și, da, este, după cum știți, și numărul de compoziții de pneuri pe care le propune Pirelli pentru fiecare weekend de cursă.
Sunt repere pe care le-a amintit furnizorul oficial de anvelope înaintea competiției din acest an. Însă, dincolo de acestea, mai importante sunt alte aspecte. Pentru că Las Vegas este un eveniment unic, nu doar prin configurația pistei, ci și prin temperaturile scăzute care însoțesc weekendul în condițiile în care lucrurile importante, calificări și cursă, se petrec începând cu ora 20, după lăsarea întunericului. Iar acest lucru complică munca echipelor, făcând gestionarea anvelopelor extrem de delicată și crescând riscul de granulare a acestora.
De ce sunt anvelopele atât de sensibile în Las Vegas
Însă dacă anvelopa este supusă unui stres excesiv înainte de a intra în intervalul de temperatură corect, poate apărea granulația: suprafața anvelopei se deteriorează, iar aderența scade. Acest fenomen, în acest context, este și mai periculos nu numai din cauza temperaturilor scăzute, ci și din cauza configurației particulare a pistei și a asfaltului cu rugozitate redusă.
Liniile drepte lungi și puținele viraje rapide reduc drastic capacitatea carcasei de a genera căldură, în timp ce suprafața anvelopei este supusă unor schimbări constante. Acest lucru face crucială găsirea echilibrului potrivit, nu doar în calificări, unde este necesară o pregătire de unul sau două tururi, ci și pe tot parcursul cursei.
Ce alegere a făcut Pirelli
O combinație între C3 (hard), C4 (medium) și C5 (soft) va fi implementată pe circuitul de pe Las Vegas Strip, care combină secvențe strânse și sinuoase cu linii drepte complete.
Piloții vor primi două seturi de anvelope dure (marcate cu alb), trei seturi de anvelope medii (marcate cu galben) și opt seturi de anvelope soft (marcate cu roșu), precum și acces la anvelopa intermediară verde și la anvelopele albastre de ploaie, dacă este necesar.

Un set suplimentar de anvelope moi este rezervat celor care ajung în Q3 în calificări, în timp ce toți piloții trebuie să folosească cel puțin două tipuri diferite de anvelope slick în timpul cursei dacă pista este uscată.
Ce spun reprezentanții producătorului
„Pentru al treilea an consecutiv, compușii aleși pentru circuitul stradal din Las Vegas sunt C3, C4 și C5. Una dintre principalele provocări va fi gestionarea temperaturii anvelopelor, în special în timpul calificărilor. Faptul că sesiunile au loc mai devreme anul acesta îi va ajuta pe piloți, deoarece temperaturile nu vor fi atât de scăzute, ceea ce va ajuta la încălzirea pneurilor. Cu toate acestea, turul de pregătire va fi în continuare crucial pentru a aduce pneurile în fereastra de temperatură potrivită înaintea celui cronometrat”, spun cei de la Pirelli.
În plus, aceștia menționează: ”Mai mult, anvelopele din acest an au proprietăți mecanice îmbunătățite, ceea ce ar trebui să ducă la o reducere a degradării, care a fost deosebit de vizibilă la anvelopele cu compus mediu anul trecut. Decizia de a nu opta pentru un trio mai moale s-a datorat riscului de granulație, predominant încă de la prima ediție a acestei curse, care ar putea compromite excesiv eficiența celui mai moale compus din gama actuală”.
De ce ar putea să fie fericiți cei de la McLaren
Ei bine, tocmai ultimele aspecte le oferă satisfacție celor de la McLaren. Una dintre slăbiciunile MCL38, mașina din 2024, a fost gestionarea temperaturilor anvelopelor din față, în special la granulație, deoarece se chinuia să genereze cantitatea potrivită de căldură. Această dificultate a afectat puternic prestația din mai multe evenimente, precum Australia, Monza și Las Vegas.
În Nevada, la acestea s-au adăugat compromisuri menite să limiteze graining-ul și subvirarea, ceea ce a dus la limitarea și mai multă a opțiunilor de configurare. Datele colectate anul trecut vor fi neprețuite, dar vor fi ele suficiente?
Ei bine, MCL39 a făcut progrese semnificative la capitolul ”graining”. Cu toate acestea, n-au dispărut problemele legate de generarea căldurii pe puntea față, iar virajele foarte scurte nu permit cea mai bună utilizare posibilă a părții frontale. Iar acest lucru s-a văzut. Astfel că, singura veste bună este construcția îmbunătățită a anvelopelor și schimbarea orelor de desfășurare a întrecerilor. Dar să fie oare suficient?
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite




