După 1.762 de zile, din nou în Formula 1. Moment istoric la Mugello

Răzvan Codorean | Publicat: 26.09.2025 15:59 | Actualizat: 26.09.2025 15:59
La aproape cinci ani după accidentul decisiv din Bahrain, francezul Grosjean a avut în sfârșit șansa de a reveni la volanul unei mașini de Formula 1, grație unui test TPC organizat de Haas cu mașina din 2023 la Mugello.
Au trecut 1.762 de zile de la 29 noiembrie 2020. Atunci, probabil vă amintiți, Romain Grosjean aproape și-a pierdut viața în incendiul care a urmat oribilului său accident din primul tur al Marelui Premiu al Bahrainului la Formula 1. Francezul a supraviețuit, dar a suferit arsuri la mâini și picioare.
Cicatrici pe care le poartă și astăzi, mărturie a faptului că motorsportul poate oferi senzații extraordinare, dar și momente teribile. Dragostea sa pentru curse, însă, nu l-a părăsit niciodată. După experiența sa în Formula 1, Grosjean s-a mutat la IndyCar, unde a concurat timp de trei sezoane înainte de a prelua rolul de pilot de rezervă pentru Prema, încercându-și și norocul la IMSA la volanul unui Lamborghini.
Un vis devenit realitate
Grosjean avea însă și un alt vis. Imediat după accidentul din Bahrain, Toto Wolff și Mercedes i-au promis că îi vor acorda un test la Paul Ricard, în weekendul Marelui Premiu al Franței, pentru a-i îndeplini dorința de a reveni la volanul unei mașini de Formula 1 și a-și evalua condiția fizică.
Totul era pregătit, chiar și scaunul, dar restricțiile COVID și angajamentele francezului în străinătate au făcut imposibilă testarea W10, mașina dominantă a Campionatului Mondial din 2019. Au trecut patru ani de atunci, iar acel vis a rămas neîmplinit. Dar, iată, nu definitiv.
Căci, după patru ani, Grosjean a putut în sfârșit să se întoarcă la volanul unei mașini de F1. Nu cu Mercedes, ci cu echipa pentru care a concurat în trecut, Haas, care l-a primit înapoi, permițându-i să piloteze VF-23, mașina din 2023 pilotată de Nico Hulkenberg și fostul său coechipier, Kevin Magnussen.
S-au așezat lucrurile în favoarea lui Grosjean
Haas fusese de mult timp interesată să-i ofere un test, dar resursele limitate nu le-au permis niciodată să înființeze un program cu TPC (Testing Previous Cars - Testarea mașinilor anterioare), monoposturi care aveau cel puțin doi ani vechime. Sosirea unor noi sponsori și colaborarea cu Toyota au schimbat însă situația, permițând echipei americane să lanseze un proiect dedicat, folosind mașina din 2023, pentru a oferi și piloților mărcii japoneze oportunitatea de a testa o mașină de F1.
Aceasta a deschis calea pentru revenirea lui Grosjean pe pistă, deoarece, după 1.762 de zile, a putut să se întoarcă la volanul unei mașini de Formula 1, purtând casca concepută de fiii săi pentru ceea ce ar fi trebuit să fie ultimul său Mare Premiu în Formula 1 din 2020.
În timpul testelor, care au început în ploaie la Mugello, a fost însoțit de directorul echipei, Ayao Komatsu, cel care anterior i-a fost alături la Haas și, chiar și înainte de asta, la Lotus, în 2015, ca inginer de cursă. O întoarcere în trecut cu o puternică valoare simbolică și emoțională pentru omul care a scris unele dintre cele mai importante capitole ale echipei.
De asemenea, la ieșirea pe pistă a lui Grosejan a fost prezent și directorul echipei Ferrari, Frédéric Vasseur, prezent la Mugello pentru a urmări testele Pirelli pentru dezvoltarea anvelopelor din 2026. În cazul Scuderiei, sesiunile se vor derula cu un SF-25 de rezervă, încredințată lui Charles Leclerc și Zhou Guanyu, care vor alterna la volan pe parcursul zilei.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















