Un nou pole-position pentru Max Verstappen. Norris pleacă al doilea la Austin

Răzvan Codorean | Publicat: 19.10.2025 01:21 | Actualizat: 19.10.2025 01:26
După ce a fost cel mai rapid atât în calificările, cât și în cursa de Sprint, Max Verstappen și-a continuat seria pozitivă la Austin obținând un nou pole-position. Dacă va izbuti să câștige și întrecerea principală vom afla la capătul întrecerii care va debuta la ora 22:00 a României.
Fără îndoială, calificările de la Austin au început sub auspiciile celor întâmplate în cursa de Sprint. Și aceasta din mai multe motive. Spre exemplu, deși s-a impus, păstrându-și recordul în astfel de întreceri, Max Verstappen sublinia lipsa de aderență a monopostului său Red Bull și avertiza că sunt necesare îmbunătățiri ale echilibrului, în special pe puntea spate, pentru a se descurca în fața celor două McLaren în cursa principală. Desigur, el și echipa au demonstrat deja că pot face minuni, însă, pe de altă parte, era și un semnal că olandezul va încerca să-și asigure și un pole, mai cu seamă că atunci când l-a obținut aici, în 2021, a izbutit să se impună.
Mai importantă era însă situația din boxele McLaren. Și aceasta pentru că mecanicii și inginerii au fost nevoiți să lucreze contra-cronometru pentru a reface monoposturile avariate în acel incident din primul viraj al cursei de Sprint. Oare au izbutit să le pună la punct astfel încât să obțină un rezultat pozitiv, aceasta era întrebarea de pe buzele tuturor.
Start cu probleme de Q1: steag roșu după accidentul lui Hadjar
Imediat după startul calificărilor, am avut parte de un prim incident. Hadjar a pierdut controlul monopostului în virajul 6 și l-a distrus complet. Dincolo de faptul că pilotul a ieșit din cursa pentru pole, mai important a fost faptul că oficialii au arătat steagul roșu într-un moment în care nici măcar unul dintre piloți nu izbutise să facă un tur rapid.
Verstappen avea să încheie această secvență pe prima poziție, urmat de cei doi piloți Mercedes. Russell a fost mai lent cu 0.104, în timp ce Kimi Antonelli a fost la 0.294. Leclerc, clasat pe 4, a fost cel mai rapid în cadrul Scuderiei, iar Piastri și Norris au obținut doar pozițiile 11 și 12, cu care riscau eliminarea în Q2.
Bortoleto, Ocon, Stroll și Albon, al cărui timp care-i permitea să meargă mai departe a fost șters pentru depășirea limitei circuitului, au fost piloții care, la fel ca și Hadjar, au ratat șansa de a merge mai departe.
Verstappen a fost cel mai rapid și în Q2
Ca și în prima secvență, Max Verstappen a fost cel care a dominat Q2. De data aceasta însă secondantul său a fost Leclerc, pilotul Ferrari fiind cronometrat într-un timp cu 0.168 mai slab. Poziția a treia i-a revenit lui Norris (+0.175), urmat de Lewis Hamilton, în timp ce Piastri a fost doar la 8-lea.
Hulkenberg, Lawson, Rsunoda, Gasly și Colapinto au fost cei 5 piloți care nu au izbutit să obțină timpi de calificare.
Din nou Verstappen!
Secvența decisivă a calificărilor i-a dat ceva emoții lui Max Verstappen, pentru că a ratat șansa de a face ultimul tur rapid. Cu toate acestea, olandezul a izbutit să fie cel mai rapid, fiind urmat la aproape trei zecimi (0.291) de Lando Norris.
MAX VERSTAPPEN TAKES POLE AT COTA!! 💪🥇
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
An absolutely mighty lap secures the Red Bull driver the fastest time! 👏#F1 #USGP pic.twitter.com/jzgRor0eZs
Din linia a doua vor pleca Leclerc și Russell, în timp ce Hamilton și liderul clasamentului general, Piastri, vor începe cursa de pe pozițiile 5 și 6.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















