Bosch face din nou concedieri masive! Ce se întâmplă în România

Răzvan Codorean | Publicat: 26.09.2025 20:29 | Actualizat: 26.09.2025 20:30
Bosch, cel mai mare furnizor mondial pentru industria auto, își intensifică măsurile de reducere a costurilor și intenționează să elimine încă 13.000 de locuri de muncă.
Compania, cu sediul în Gerlingen, lângă Stuttgart, a anunțat oficial noile reduceri de locuri de muncă, confirmând ceea ce relatase deja ziarul german Handelsblatt. Vizate sunt diviziile Power Solutions și Electrified Motion.
Veste bună, deocamdată, pentru România
Anunțul vizează 13.000 de angajați ai locațiilor Stuttgart-Feuerbach, Schwieberdingen (districtul Ludwigsburg) și Waiblingen (districtul Rems-Murr), precum și Bühl (districtul Rastatt) și Homburg în Saarland. Acestora li se adaugă alte 9.000 de persoane disponibilizate în cursul anului trecut.
Pentru moment, oficialii gigantului german nu au făcut mențiuni și despre diviziile din alte țări. Între acestea se numără și România. Însă procesul de reducere a cheltuielilor urmează să continue, precizează oficialii Bosch.
”Trebuie să lucrăm urgent la competitivitatea noastră în sectorul mobilității și să continuăm să reducem costurile în mod permanent. Punem în mișcare numeroase pârghii pentru a realiza acest lucru. Din păcate, nu vom putea evita reduceri suplimentare de locuri de muncă dincolo de nivelul deja anunțat”, a explicat directorul de resurse umane, Stefan Grosch.
”Acest lucru ne doare foarte mult, dar, din păcate, nu există nicio cale de a evita acest proces”, a mai precizat acesta, menționând că sporul vânzărilor, de aproximativ două procente, nu este suficient pentru a compensa creșterea costurilor.
Motivele reducerilor de locuri de muncă
Printre motivele reducerilor de locuri de muncă se numără stagnarea pieței auto globale și creșterea concurenței dintre furnizori. În timp ce companiile germane au crescut cu o medie de 5,7% anual din 2020, concurenții chinezi au atins un impresionant procent de 14,7%, potrivit noului studiu privind furnizorii realizat de Berylls by AlixPartners.
În același timp, profitul furnizorilor devine din ce în ce mai mic: producătorii creează mai multă valoare internă - de la sisteme de propulsie la soluții software.
Colaborarea mai strânsă cu producătorii
Bosch a recunoscut și ea acest lucru: vehiculele sunt în prezent reproiectate de la zero, motiv pentru care atât producătorii, cât și furnizorii trebuie ”să gândească mult mai holistic”, așa cum a declarat recent Dr. Markus Heyn, director general al Bosch Mobility.
O problemă care îi preocupă pe cei de la Bosch și pe alți furnizori este trecerea la mobilitatea electrică. Bosch este deja foarte activă în acest segment și oferă o gamă largă de componente de bază, cum ar fi motoare electrice, invertoare, convertoare de tensiune și încărcătoare la bord.
Cu toate acestea, componentele pentru mașinile electrice pot fi adesea fabricate cu mai puțin personal decât cele pentru motoarele cu ardere internă. Și multe componente tipice ale motoarelor cu ardere internă, cum ar fi duzele de injecție, în care Bosch era liderul pieței globale, nu sunt deloc necesare în mașinile electrice. Cu alte cuvinte, portofoliul de produse trebuie schimbat radical, iar producția trebuie convertită, ceea ce are un impact major asupra locațiilor și structurii personalului.
În schimb, tranziția către vehicule electrice s-ar putea să nu se întâmple suficient de repede – deoarece ”deschiderea tehnologică” mult menționată înseamnă că furnizorii trebuie să producă componente pentru prea multe tipuri de sisteme de acționare în același timp, ceea ce consumă resurse suplimentare și reduce economiile de scară.
Bosch, de exemplu, nu își extinde doar activitatea în domeniul mobilității electrice, ci și în segmentul extrem de controversat al pilelor de combustie. În același timp, însă, trebuie să continue producția de componente pentru vehicule pe benzină, motorină și hibride.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















