Citroën ELO, manifestul noii mobilități
Galerie foto(9) Galerie foto (9 fotografii): Citroën ELO, manifestul noii mobilități
Răzvan Codorean | Publicat: 11.12.2025 21:00 | Actualizat: 11.12.2025 21:00
Citroën alege să nu se conformeze tendințelor dominante și în locul unui SUV mai mare, mai puternic sau mai sofisticat tehnologic, marca franceză propune un alt tip de progres: ELO, un concept-car care nu urmărește să impresioneze prin cifre, ci prin idei.
Dacă modelul OLI din 2022 a fost un prim semnal că Citroën își redescoperă vocația de pionier, ELO confirmă direcția: mașina viitorului nu va fi doar un obiect de mobilitate, ci un spațiu personal, inteligent, flexibil și responsabil. O mini-arhitectură mobilă, adaptată vieții într-o lume în continuă schimbare.
Un nou alfabet al designului
ELO nu se înscrie într-o categorie clasică. Nici SUV, nici monovolum, nici microvan în sens tradițional — este o reinterpretare poetică și rațională a unei mașini de 4,10 metri, construită pe arhitectură 100% electrică.
Absența unui motor termic în față, podeaua complet plană și roțile împinse spre extremități permit o utilizare radical diferită a spațiului. Rezultatul? Un habitaclu care nu mai este compartimentat, ci gândit ca un living modular, în care șoferul are poziție centrală, iar pasagerii se bucură de o libertate de mișcare rar întâlnită.
Citroën își revendică astfel moștenirea: aceea de a privi automobilul ca pe un teritoriu de creativitate, nu un produs finit.
REST – PLAY – WORK: filosofia unei mobilități care nu grăbește timpul
ELO pleacă de la un adevăr simplu și, totuși, adesea ignorat: o mașină stă 95% din timp parcată. În această realitate, rolul automobilului trebuie să depășească transportul. Trebuie să ofere valoare acolo unde nu circulă.De aceea, interiorul lui ELO este construit în jurul a trei momente-cheie ale vieții moderne.
REST – spațiu pentru respirație
Scaune groase, lumină generoasă, posibilitatea de a crea un spațiu de dormit pentru două persoane, saltele Dropstitch dezvoltate cu Decathlon, lumini ambientale repoziționabile – ELO devine un cocon mobil, un refugiu urban, un loc de repliere între două întâlniri.
PLAY – mobilitate ca prelungire a timpului liber
Colaborarea cu Decathlon aduce vehiculului o dimensiune neașteptată: scaune detasabile pentru exterior, prelate laterale, compresor integrat pentru biciclete sau paddleboard, V2L pentru alimentarea echipamentelor outdoor. ELO nu este doar un vehicul care te duce în natură — este o mică tabără de bază care te invită să o explorezi.
WORK – redefinirea biroului mobil
Poziția centrală a șoferului, scaunul pivotant 360°, masa ascunsă în rândul 2, instrumentarul proiectat direct pe panoul transparent sub parbriz – toate transformă conceptul într-un spațiu de lucru modern și discret. Este răspunsul Citroën la realitatea hibridă: mobilitatea nu mai este doar deplasare, ci și o extensie a vieții profesionale.
Design cu emoție și responsabilitate
Citroën s-a întors la un limbaj vizual în care formele sunt dictate de funcție, dar îmbogățite de emoție. ELO este o „bulă de energie” – cum o numesc designerii –, definită de o culoare portocaliu saturat care variază în funcție de lumină, de suprafețe vitrate ample (4,5 m²), de linii grafice simple și curate.

Interiorul, conceput ca un spațiu de locuit, împrumută elemente din lumea sporturilor outdoor: texturi 3D, materiale lavabile, tapițerii rezistente. Nimic nu este decorativ fără utilitate.
În plus, Citroën a tratat sustenabilitatea nu ca pe un slogan, ci ca pe o temă tehnică:
- materiale reciclate și reciclabile
- polipropilenă expandată folosită la căștile de ciclism Decathlon
- panouri fabricate din surplusurile conceptului OLI
- tapițerii durabile și ușor de întreținut
Colaborarea cu Goodyear aduce pneurile inteligente Eagle Xplore, echipate cu:
- tehnologie SightLine pentru monitorizarea uzurii și presiunii
- LED-uri integrate în jantă
- un design robust pentru drumuri urbane și off-road ușor
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite





