Porsche, un omagiu rarisim! Mașina pe care o vor dori toți colecționarii
Galerie foto(43) Galerie foto (43 fotografii): Porsche, un omagiu rarisim! Mașina pe care o vor dori toți colecționarii
Răzvan Codorean | Publicat: 12.12.2025 11:50 | Actualizat: 12.12.2025 11:53
Noul Porsche 911 GT3 90 F. A. Porsche este o ediție aniversară construită pentru a marca 90 de ani de la nașterea lui Ferdinand Alexander Porsche, designerul care a redefinit silueta automobilului sport modern și care a stat în spatele a numeroase icoane culturale.
Există momente în istoria automobilelor când tehnologia, emoția și memoria se întâlnesc pentru a crea obiecte care depășesc statutul de produs. Sunt piese rare, gândite ca meditații asupra unui ADN de brand, asupra unui om și asupra viziunii sale despre frumusețe și funcționalitate. Aici se înscie și Porsche 911 GT3 90 F. A. Porsche.
Și, ca orice omagiu autentic, acest 911 nu este doar un exercițiu de nostalgie — este o reinterpretare a unei filozofii care a influențat o lume întreagă: ”Când te gândești la funcția unui obiect, forma apare de la sine”.
În anii ’60, F. A. Porsche desena un coupé care avea să devină legenda 911. În anii ’70, fonda Porsche Design, studioul din care aveau să apară obiecte-simbol: Chronograph I, ochelarii P’8478, instrumente minimaliste care au definit estetica funcțională germană. În 2025, la aproape nouă decenii de la nașterea sa, Porsche îi dedică o serie limitată de doar 90 de exemplare, create prin programul ultra-exclusiv Sonderwunsch. Este un cadou aniversar — dar și o declarație de continuitate.
Un omagiu cromatic: F. A. Greenmetallic, o nuanță născută din memorie
Cine privește pentru prima dată 911 GT3 90 F. A. Porsche percepe imediat aura familiară a unui clasic reinterpretat. Nuanța specială F. A. Greenmetallic, dezvoltată împreună cu familia Porsche, este inspirată direct din Oakgreenmetallic, culoarea 911-ului pe care F. A. îl conducea în anii ’80. Este un verde profund, elegant, cu reflexii care par să captiveze lumina exact ca un obiect industrial perfect finisat. Și, trebuie spus, acesta este primul model care poartă noua etichetă exclusivă pentru vehiculele Paint to Sample Plus, prezentă pe montantul A — un detaliu subtil, dar important pentru colecționari.

Heritage cu precizie modernă: exterior exclusiv și detalii greu de replicat
Fiecare linie aduce un ecou al trecutului, dar într-un limbaj actualizat. Avem i alură discretă, elegantă, derivată din GT3 Touring, cu eleron extensibil și purism functional, jante Sport Classic în negru satinat, inspirate de designul Fuchs, dar echipate cu blocare centrală, emblema galvanizată placată cu aur pe grila capotei, purtând inscripția „90 F. A. Porsche”. Nimic ostentativ, totul esențial — exact cum ar fi dorit F. A.
Interiorul: un manifest personal. Materiale, culori și texturi cu poveste
Dacă exteriorul evocă un automobil al anilor ’80, interiorul recreează lumea intimă a designerului. Tapițeria din Truffle Brown Club Leather este înnobilată de panourile centrale ale scaunelor, realizate din materialul unic F. A. Grid-Weave, o țesătură cu cinci culori — negru, verde, crem, bordeaux și maro-trufe — inspirată de modelul jachetelor preferate ale lui F. A. Porsche. Este o trimitere atât de personală încât aproape simți prezența autorului în habitaclu.
Volanul rămâne modern, dar notele nostalgice se simt în maneta schimbătorului din lemn de nuc, cu pori deschiși și placă gravată cu semnătura F. A. Porsche, placa aurită „One of 90”, care certifică autenticitatea fiecărei unități, ceasul Sport Chrono, inspirat direct din Chronograph I original, creat de F. A. Este un interior care funcționează atât ca spațiu de condus, cât și ca muzeu discret al detaliilor personale.
Un omagiu rar, pentru colecționari adevărați
La baza ediției limitate se află 911 GT3 Touring, un model cu motor aspirat natural, 4.0 litri, 375 kW (510 CP), cuplu de 450 Nm, caracter purist, fără compromisuri. Este exact tipul de mașină pe care F. A. Porsche ar fi apreciat-o: un instrument mecanic de precizie, cu o estetică ghidată de funcție.
Prețul, stabilit la 396.394,79 euro (TVA inclus), nu este menit să șocheze. În lumea colecționarilor Porsche, este o declarație de intenție. Iar faptul că Mark Porsche însuși va conduce una dintre cele 90 de unități adaugă un strat suplimentar de autenticitate și emoție.
Producția începe în a doua jumătate a lui 2026, după ce fiecare client își finalizează configurația. Dar, mai important decât timpul de așteptare, este sensul acestui automobil: o întâlnire între trecut și viitor, între moștenire și inovație, între rigoarea tehnică și sensibilitatea personală.
Un omagiu care vine la pachet cu produse speciale: ceas, geantă și sania Porsche
Cumpărătorii mașinii ediție specială vor primi o versiune exclusivă a modelului Chronograph 1. Un material luminos realizat din Super-LumiNova®Ace specială pe acele indicatoare au la bază aspectul radiului sau tritiului învechit și creează un efect de patină. Caracterul vintage excepțional al ceasului este accentuat de sigla istorică Porsche Design de pe catarama brățării și de pe coroană. Inițialele sunt afișate deasupra afișajului zilei și datei, la poziția orei 3. În mod normal, acolo se află sigla Porsche Design, dar F. A. Porsche și-a adăugat inițialele pe cronograful personal, care este acum deținut de descendenții săi. Rotorul mecanismului automat are aceeași formă și culoare ca roțile mașinii de colecție. Numărul ediției limitate (XX/90) și semnătura F. A. Porsche sunt gravate cu laser pe spatele carcasei. Spre deosebire de original, carcasa este fabricată din titan ultra ușor, durabil și hipoalergenic, dar, la fel ca predecesorul său istoric din 1972, este vopsită în negru.

Ca alternativă la brățara din titan vopsită în negru, cumpărătorii pot purta ceasul și cu o curea de piele, care este inclusă. Pielea și cusăturile decorative corespund materialelor utilizate în interiorul mașinii sport. Datorită sistemului de schimbare rapidă, curelele pot fi schimbate ușor și fără a fi nevoie de unelte. Ca toate ceasurile Porsche Design, cronograful este certificat COSC, garantând o precizie maximă. Este fabricat manual în fabrica de orologerie Porsche din Grenchen, Elveția.
Pe lângă ceasul Porsche Design Chronograph 1 – 911 GT3 90 F. A. Porsche, pachetul complet exclusivist include o geantă de călătorie specială. În ceea ce privește materialele și culoarea, această geantă spațioasă de weekend preia conceptul interior al piesei de colecție. Geanta este fabricată din aceeași piele Truffle Brown utilizată în interiorul vehiculului și prezintă, de asemenea, cusături decorative în nuanța Chalk Beige. Căptușeala buzunarului frontal al genții de weekend este confecționată din materialul F. A. Grid-Weave, utilizat și pe panourile centrale ale scaunelor, în timp ce compartimentul principal este căptușit cu microfibră de înaltă calitate. Insigna cu logo-ul aniversar, care se potrivește cu insigna grilei de pe capota portbagajului mașinii, este, de asemenea, brodată pe buzunarul exterior al genții.
Cu ocazia aniversării, un alt obiect emblematic proiectat de F. A. Porsche revine în forță: sania Porsche Junior. Această sanie a fost oferită de Porsche în anii 1960, în special pentru tinerii fani. A fost populară și în rândul lui F. A. Porsche și al copiilor săi, așa cum arată fotografiile din albumele de familie. Noua ediție este fabricată din fibră de carbon, un material încercat și testat în curse și inginerie auto, care o face să fie deosebit de ușoară. Un miez din Kevlar oferă stabilitate suplimentară. La fel ca mașina, Porsche Junior este limitat la 90 de unități și este disponibilă în culoarea exterioară specială F. A. Greenmetallic. Șezutul saniei este acoperit cu materialul F. A. Grid-Weave, care este prezent și la 911 GT3 90 F. A. Porsche.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.





Cele mai citite








