Sistem semiautomat de conducere pe un model produs în România!
Galerie foto(2) Galerie foto (2 fotografii): Sistem semiautomat de conducere pe un model produs în România!
Răzvan Codorean | Publicat: 13.11.2025 18:06 | Actualizat: 13.11.2025 18:06
Din 2023, Ford oferă și în Europa sistemul BlueCruise, care permite șoferilor să își ia mâinile de pe volan pentru perioade scurte de timp. În 2026, sistemul de asistență a șoferului urmează să fie extins la noi modele, între care și unul produs în România.
BlueCruise a fost introdus în Europa în 2023, la modelul electric Mustang Mach-E, mai mare. „De atunci, 16 țări europene au aprobat utilizarea sa în producția de serie, ceea ce face din BlueCruise cel mai utilizat sistem semiautomat de acest gen din Europa. Șoferii îl pot activa în prezent pe peste 133.000 de kilometri de autostradă special marcați, cunoscuți sub numele de Zone Albastre”, potrivit Ford. Scopul este de a face călătoriile pe distanțe lungi mai relaxante cu BlueCruise.
Puma Gen-E, produs la Craiova, între modelele care vor beneficia de BlueCruise
Ford va introduce în curând sistemul în seria sa de modele cu cel mai mare volum de producție. Din primăvara anului 2026, clienții vor putea comanda BlueCruise pentru versiunea sa electrică Puma Gen-E, model construit la Craiova, Kuga și Ranger hibrid plug-in.

Sistemul se poate folosi în țările în care există reglementări
Acest sistem se poate folosi în țări în care există reglementări în acest sens, precum Germania. ”BlueCruise le oferă șoferilor posibilitatea de a-și lua mâinile de pe volan pe anumite secțiuni ale numeroaselor autostrăzi federale, cunoscute sub numele de Zone Albastre, acordând în același timp o atenție deosebită traficului. Acest lucru este valabil la viteze de până la 130 km/h”, precizează Ford.
În plus, vehiculele trebuie să fie echipate cu pachetul de asistență a șoferului. Puma Gen-E , construit la Craiova, România, este disponibil în Germania de la 36.900 de euro. Cu toate acestea, pachetul de asistență pentru șofer, important pentru „BlueCruise”, este instalat din fabrică doar la modelul de top Gen-E Sound Edition (de la 36.900 de euro). La modelul de bază, costă 1.250 de euro în plus, iar la versiunea Gen-E Premium (de la 39.400 de euro), costă 1.000 de euro în plus.
Costul sistemului nu este încă cunoscut: „Ford va anunța opțiunile de abonament și prețurile în timp util înainte de lansarea vânzărilor.”
Ce oferă BlueCruise
BlueCruise folosește mai mulți senzori, cum ar fi camere video și un sistem radar, dar nu și lidar. BlueCruise este conceput pentru a detecta marcajele de pe benzile de circulație, limitele de viteză și condițiile de trafic în schimbare și pentru a utiliza aceste informații pentru a controla direcția, accelerația și frânarea. O cameră cu infraroșu poziționată în spatele volanului monitorizează dacă șoferul observă efectiv traficul sau este distras.
De fiecare dată când este activat într-o „Zonă Albastră”, sistemul verifică dacă marcajele rutiere sunt suficient de vizibile, dacă alte condiții sunt adecvate și dacă șoferul își ține ochii pe drum. În acest caz, șoferul își poate lua mâinile de pe volan, dar trebuie să rămână atent; în caz contrar, sistemul se va dezactiva. „Acest lucru poate însemna un câștig vizibil în confort și o relaxare suplimentară, în special pe călătoriile lungi”, a specificat Ford.
„Dorim să punem cea mai recentă tehnologie la dispoziția cât mai multor șoferi. Cu BlueCruise și disponibilitatea sa iminentă în cinci modele Ford europene, permitem unui număr și mai mare de clienți să se bucure de condusul hands-free pe autostradă”, explică Torsten Wey, directorul departamentului de caracteristici și software ADAS la Ford Europa. „Echipa noastră de ingineri ADAS a reușit să transfere BlueCruise de la Mustang Mach-E la alte modele. Aceasta înseamnă că putem oferi clienților noștri o experiență de condus semi-automat de înaltă calitate în și mai multe modele Ford.”
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.




Cele mai citite






