Un olandez a făcut 300.000 de km cu o Dacia Sandero pe GPL și a dus-o în service. Ce au descoperit mecanicii la teste | FOTO

Redactia | Publicat: 25.04.2025 10:13 | Actualizat: 25.04.2025 11:44
Un proprietar olandez a reușit să împingă o Dacia Sandero 0.9 TCe cu GPL aproape de pragul de 300.000 de kilometri, într-un test real de anduranță pentru micuțul motor turbo cu 3 cilindri.
Cazul său a fost documentat de publicația olandeză AutoWeek, oferind o perspectivă interesantă asupra fiabilității acestui model popular în România, dar și în Europa de Vest.
Mașina a fost achiziționată de Sietse Sinnema în 2017, direct în versiune Bi-Fuel, ceea ce înseamnă că sistemul GPL a fost integrat din fabrică. Deși motorul de 0,9 litri TCe nu s-a remarcat niciodată prin performanțe de top sau fiabilitate ieșită din comun, exemplarul testat a rezistat surprinzător de bine. Iar olandezul își dorește să ajungă cu el la 500.000 de kilometri.
Cum arată Sandero-ul după 8 ani și 300.000 km | FOTO
Conform sursei citate, primul contact cu habitaclul trădează ani buni de utilizare intensă. Scaunele, acoperite cu un strat fin de nisip, par să fi fost martorii multor drumuri prăfuite, iar mirosul persistent de gaz indică o întreținere superficială.
Ce au descoperit însă mecanicii în privința componentelor Daciei Sandero? Amortizoarele erau uzate, iar ambreiajul funcționa doar în ultima parte a cursei, semn că era necesar să fie schimbat în curând. Oscilațiile caroseriei erau evidente, mai ales pe denivelări.
Turbina prezenta un turbolag pronunțat, ceea ce a dus la un comportament "anemic" al motorului. Pe computerul de diagnosticare au apărut erori legate de presiunea turbinei, combustie neregulată pe cilindrul 2 și probleme ale senzorului pedalei de accelerație.
Cu toate acestea, nu au fost identificate defecțiuni majore la partea inferioară a caroseriei sau alte componente critice, ceea ce spune multe despre robustețea generală a modelului.
Probleme mecanice depistate:
- Presiune incorectă în turbină (posibil senzor defect sau valvă gripată)
- Rată de combustie neuniformă pe cilindrul 2
- Senzor pedală de accelerație cu erori sporadice
- Scurgeri minore de ulei
- Bara față uzată vizibil din cauza gărzii la sol mici și suspensiei învechite
Propietarul, încântat de costurile de întreținere și exploatare
Proprietarul s-a declară extrem de mulțumit de costurile reduse de întreținere și alimentare, mulțumită sistemului GPL. El susține chiar că o mașină electrică nu i-ar oferi același randament economic în utilizarea zilnică.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite














