Cu ce am rămas după weekendul texan. Verstappen reaprinde disputa pentru titlul piloților

Răzvan Codorean | Publicat: 20.10.2025 17:02 | Actualizat: 20.10.2025 17:52
La Austin, pe Circuit of The Americas (COTA), cvadruplul campion mondial Max Verstappen a oferit o nouă mostră de eficiență. Și, după o evoluție aproape perfectă, profitând și de prestația sub așteptări a piloților ”papaya”, a redus substanțial ecartul față de primii clasați în ierarhia piloților, intesificând disputa pentru titlul din 2025.
Max Verstappen se afla deja într-o formă bună când F1 a aterizat la Austin pentru weekendul Marelui Premiu al Statelor Unite. Avea deja două victorii în ultimele trei runde și nu terminase mai jos de locul secund în ultimele patru etape. Ajunsese, așadar, la 63 de puncte de liderul Piastri, iar acum, după un weekend în care nu a ratat nimic, a mai șters alte 23 din ecart, transformând finalul de sezon într-o dispută care pe care.
După un weekend perfect, Verstappen crede în șansa sa
Verstappen a fost omul de învins încă de la începutul rundei. A obținut pole-position în calificările pentru Sprint, iar apoi, în cursă, după ce a plecat perfect, s-a pus la adăpost de carambolul rezultat din duelul rivalilor de la McLaren, care au fost obligați să abandoneze, și s-a dus glonț către un nou succes.
A urmat pole position-ul pentru Marele Premiu, iar de acolo pilotul Red Bull a fost de neoprit în cursa de duminică, conducând clar de la linia de sosire înainte de a-și extinde avantajul în primele tururi. Deși a trebuit să-și întrețină anvelopele până la final, Verstappen a trecut totuși linia de sosire cu aproximativ 7,959 secunde înaintea lui Lando Norris, clasat pe locul doi. Piastri a fost doar pe cinci, ceea ce înseamnă că Verstappen este acum la doar 40 de puncte în spatele său în clasamentul piloților.
Iar faptul că după întrecere Max a declarat „the chance is there” („există şansa”) vizavi de un al cincilea titlu consecutiv, este un mesaj clar că de-acum se va da o luptă pe viață și pe moarte.
Un weekend pe care McLaren trebuie să-l uite
Pentru McLaren a fost un weekend în care echipa a plătit tribut fricțiunilor interne. Și, mai exact, a numeroaselor imixtiuni ale conducerii team-ului în duelul dintre Piastri și Norris. Imixtiuni care, este adevărat, nu au contat în demersul de a cuceri titlul la constructori, pe care și l-au asigurat încă din Singapore, dar care, iată, are consecințe în disputa pentru titlul piloților. Pentru că au generat frustrare atât pentru Oscar, cât și pentru Lando, iar acest lucru se simte pe pistă.
După ce au pierdut pole position-ul pentru Sprint în fața lui Verstappen, Norris și Piastri au plecar de pe locurile doi, respectiv trei - dar ambii au ieșit dramatic din cursă în primul tur după o coliziune în virajul 1. Dincolo de deficitul de puncte, abandonul celor doi a însemnat că, fără tururile din acea cursă, nu s-au putut face reglajele fine, iar acest lucru avea să se vadă atât în calificări, cât și în cursa principală.
Norris a trebuit din nou să se mulțumească cu locul 2 în spatele lui Verstappen. Între timp, Piastri a recunoscut că „nu s-a simțit confortabil” în sesiune care a stabilit grila de start, după ce a ocupat locul 6. Iar cursa de duminică nu a fost deloc ușoară pentru niciunul dintre piloți. Norris a fost depășit de Charles Leclerc de la Ferrari la start, iar apoi a avut de dat două dueluri cu monegascul, pe parcursul Marelui Premiu, pentru a obține, nu fără emoții, locul 2.
În spate, Piastri s-a chinuit să recupereze teren și a trecut linia de sosire pe locul cinci. Australianul a recunoscut că McLaren „trebuie să încerce să înțeleagă de ce ritmul a fost deficitar în acest weekend”, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă înaintea ultimelor cinci runde ale sezonului. Cu atât mai mult cu cât vom avea și alte două întreceri de Sprint, în care, am văzut, Verstappen se simte precum peștele în apă.
Roller coaster pentru Ferrari
Pentru Ferrari, weekendul de la Austin a avut cu siguranță suișuri și coborâșuri. Vineri, Leclerc a avut o problemă la cutia de viteze în singura sesiune de antrenamente, limitându-i sever ieșirile pe pistă, iar apoi, în calificările pentru Sprint, atât el, cât și Lewis, au avut probleme cu echilibrul monoposturilor. De altfel, Leclerc a spus că Ferrari este „foarte mult în urmă acum”, în timp ce Hamilton a descris mașina ca fiind „foarte, foarte dificil de condus”.
Totuși, weekendul lui Ferrari s-a îmbunătățit rapid. După ce a terminat pe locul cinci în cursa Sprint, cu un loc în spatele lui Hamilton, Leclerc s-a calificat pentru Marele Premiu pe locul trei. Iar apoi, după ce a riscat, fiind singurul pilot din top 15 care pornea cu anvelope soft, s-a angajat într-o luptă cu Norris care avea să dureze toată cursa, terminând în final pe podium. Hamilton l-a urmat pe coechipierul său, pe locul patru, astfel că Ferrari a obținut 27 de puncte duminică, reducând la numai 7 puncte ecartul care o desparte de Mercedes în clasamentul constructorilor.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















