Mister în jurul Dacia în Germania. Ce s-a întâmplat după ce au crescut prețurile mașinilor cu 48%

Ciprian Poloni | Publicat: 11.06.2025 12:04 | Actualizat: 11.06.2025 16:58
Într-un context în care vânzările de mașini noi au scăzut drastic în Germania, iar prețurile au explodat, Dacia a reușit performanța de a-și crește atât prețurile, cât și vânzările. O analiză recentă sugerează că marca românească a mărit prețurile cu 48%, dar a vândut cu 19% mai multe autoturisme.
Potrivit unui studiu JATO Dynamics, citat de publicația Carscoops.com, între 2019 și 2024 prețurile mașinilor noi în Germania au crescut, în medie, cu 40%, iar volumul total al vânzărilor a scăzut cu 22%.
Dacia, brandul care merge împotriva curentului: mai scump, dar și mai vândut
În acest peisaj sumbru, un brand a ieșit din tipar: a majorat prețurile cu 48% și, totuși, a reușit să vândă mai mult. Deși raportul nu menționează explicit numele companiei, indicii duc clar către Dacia, mai ales că prețul mediu al unei tranzacții a fost de aproximativ 15.000 de euro – exact media modelelor românești.
Un alt indiciu că Dacia e brandul analizat în studiul JATO vine dintr-un alt detaliu notat: Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa în 2024. Cu o strategie clară – mașini fără artificii, la prețuri rezonabile – marca românească își face loc chiar și pe cea mai pretențioasă piață auto de pe continent.
Cifrele industriei auto germane: 40% creștere de preț, 22% scădere în vânzări
Chiar și cu majorările aplicate, gama Dacia continuă să fie printre cele mai ieftine din fiecare segment. Iar pentru piața germană, acest lucru contează enorm.
- Sandero pornește de la 12.490 euro;
- Spring EV costă 16.900 euro – cea mai ieftină electrică din Germania;
- Jogger, un model între SUV și break, începe de la 17.990 euro;
- Duster, SUV-ul vedetă, pleacă de la 18.990 euro;
- Bigster va porni de la 23.990 euro;
GALERIE FOTO
Într-un interval de cinci ani, între 2019 și 2024, piața auto germană a fost lovită din plin de scumpiri. Prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu nu mai puțin de 40%, în timp ce vânzările totale au suferit o scădere drastică de 22%. Șocul nu a venit doar din electrificare – doar o treime din această majorare este atribuită vehiculelor complet electrice.
Chiar dacă salariile nete ale germanilor au crescut cu 24% în aceeași perioadă, acest avans n-a fost suficient pentru a acoperi diferențele de preț. Consecința? Mașinile noi sunt acum cu 11% mai puțin accesibile decât în urmă cu cinci ani. Mulți cumpărători, descurajați de prețurile tot mai mari, se reorientează spre leasing, planuri de finanțare sau piața second-hand, unde încă mai pot găsi alternative rezonabile.
Abordarea Dacia, perfectă pentru starea pieței auto din Germania,
Studiul citat trage un semnal de alarmă pe termen lung: industria auto riscă să-și restrângă tot mai mult publicul țintă dacă va continua să mizeze exclusiv pe clienți cu venituri ridicate. Pe măsură ce volumele scad, iar prețurile continuă să urce, cercul cumpărătorilor se îngustează periculos.
În acest context, abordarea Dacia pare cu atât mai relevantă. Brandul românesc a înțeles devreme că strategia „puțin, dar sigur” – fără excese, fără prețuri aberante – poate aduce nu doar supraviețuire, ci chiar creștere.
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.






Cele mai citite

















