special Tot ce trebuie să știi despre Formula 1, sezonul 2024. Piloți, echipe, predicții, program. Cristian Munteanu analizează noul sezon al celei mai urmărite competiții auto a planetei
Cristian Munteanu | Publicat: 02.03.2024 13:26 | Actualizat: 02.03.2024 19:29
Sezonul 2024 al Formulei 1 începe din nou în Orientul Mijlociu, cu două etape consecutive în Bahrain (2 martie) și Arabia Saudită (9 martie). Ambele vor avea loc într-o zi de sâmbătă din cauza Ramadanului. Etapa din Bahrain poate fi urmărită sâmbătă, de la ora 17, pe Antena 1. A doua cursă va putea fi vizionată pe postul Antena 3.
Sezonul 2024 al Formulei 1 stă să înceapă. Pe 2 martie, în Bahrain, va avea loc prima cursă. Fanii celei mai tari competiții de motorsport din lume speră ca Max Verstappen să nu mai fie stăpânul autoritar al competiției.
Chiar dacă toți specialiștii au declarat că echipele au mai ținut “ascunse” o parte din performanțele pe care le-ar putea atinge monoposturile, Red Bull este și în acest an favorită.
Echipa austriacă ar putea face implozie din cauza scandalului care-l vizează pe Christian Horner, director al echipei. Iar “rechinii” Ferrari și Mercedes stau la pândă. Ferrari l-a adus la cârmă, în 2023, pe Federic Vasseur, iar din 2025 va sosi la scuderia “căluțului cabrat” și Lewis Hamilton. Britanicul a simțit că Mercedes mizează mult pe juniorul Andrea Kimi Antonelli, un puști de 17 ani, și a apucat cu ambele mâini volanul de la Ferrari.
Prezentarea echipelor și piloților:
Red Bull
Situația echipei:
Chiar dacă la nivel de piloți situația echipei este una solidă, directorul Christian Horner are probleme serioase ce pot afecta și team-ul austriac.
Acesta a fost, conform celor de la Wall Street Journal, acuzat de hărțuire sexuală de fosta sa asistentă. Primele informații au apărut în presa olandeză, în De Telegraaf, ceea ce a făcut ca media să speculeze că există o ruptură între Horner și batavul Verstappen. Nu Max, ci Jos, tatăl multiplului campion.
Acesta din urmă ar fi știut de acuzații de la Helmut Marko, consultantul atât de apreciat de regretatul Dieter Mateschitz. Jos ar fi fost cel care a oferit informațiile presei.
Acum, Chalerm Yoovidhya, miliardarul thailandez care deține 51% din echipă, restul de 49% fiind acum, după moartea tatălui, al lui Mark Mateschitz, pune presiune ca Horner să plece. Și Ford, cei care vor furniza motoare celor de la Red Bull din 2026, au oferit o declarație în acest scandal.
Ca o companie care apreciază valorile familiei și care ține la standarde înalte integritatea și comportamentul respectuos, așteptăm același lucru de la partenerii noștri Mark Rushbrook, director global Ford
Red Bull a concluzionat că, în urma anchetei efectuate, Horner nu se face vinovat de nicio abatere. Pe 29 februarie, noaptea, în jur de 150 de persoane, în frunte cu Stefano Domenicali, CEO Federației Internaționale de Automobilism, și președintele Mohammed Ben Sulayem, au primit informații din dosar.
Ce schimbări au efectuat:
Cei de la Red Bull știau că există riscul de a fi prinși din urmă de celelalte echipe dacă ar fi creat o evoluție a modelului de monopost avut anul trecut. Așa că au revoluționat bolidul.
Cele mai mari schimbări au survenit în sistemul de răcire, cu prize de aer orizontale și verticale pe consolele laterale. Există, de asemenea, prize de fiecare parte de deasupra cockpitului pentru o răcire suplimentară. Zona de podea, care este mai mare și are așa-numita “mouth shark” pentru ca aerul să “curgă” mai bine pe sub ea.
Sidepods-urile sunt și ele schimbate complet. Adrian Newey (n.r. – șeful inginerilor tehnici de la Red Bull) a preluat ideea Mercedes de acum doi ani, acea “zeropods” și a transformat-o.
Cum s-au descurcat până acum:
Testele din Bahrain au arătat că Red Bull rămâne cel mai rapid monopost de pe grila Formulei 1. Max Verstappen, în special, a avut timpi extrem de buni, chiar dacă s-a zvonit că nu a folosit motorul într-o mapare care să-i ofere putere maximă.
Dar antrenamentele de joi au demonstrat că Red Bull, dacă nu se joacă cu adversarii, nu este la o distanță atât de mare în fața urmăritorilor. Max a avut un timp mai slab decât Fernando Alonso, ambii pe aceleași pneuri medii.
Verstappen a fost la un pas să piardă și pole-positionul în prima etapă a sezonului, timpul său fiind mai slab decât al lui Leclerc. Numai că pilotul Ferrari a reușit performanța în Q2, nu în Q3, atunci când piloții se luptă pentru primul loc pe grilă.
Piloți:
Max Verstappen: Campionul mondial al ultimilor trei ani rămâne favoritul indiscutabil și al acestui sezon. Constanța, experiența și viteza sa, alături de Red Bull, sunt tot atâtea motive.
Sergio Perez: Mexicanul nu a treversat cel mai bun sezon anul trecut și acesta va fi ultimul pentru el la Red Bull, dacă nu performează. Daniel Ricciardo ar face aceeași treabă, dacă nu cumva mai bună, decât Sergio și, în plus, carisma sa ar aduce mai mulți bani echipei austriece.
Predicție: Locul 1 la piloți și echipe
Can the fastest camera drone in the world keep up with Max? 🏁😲
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 28, 2024
The chase is on around Silverstone 👇
Ferrari
Situația echipei:
Pentru al doilea an sub conducerea lui Fred Vasseur, scuderia italiană pare pe drumul cel bun. Ferrari se anunță principala urmăritoare a celor de la Red Bull, așa cum a fost și în finalul sezonului trecut. Însă n-ar fi prima dată când, în teste, italienii sunt puternici, dar performanțele lor sunt sub așteptări când începe sezonul oficial.
Ce schimbări au efectuat:
Dacă cei de la Ferrari erau foarte rapizi, anul trecut, pe durata unui tur de calificare, aceștia pierdeau, din cauza degradării pneurilor, în ritmul de cursă. Orele petrecute în tunelul aerodinamic au fost benefice.
O altă schimbare a venit nu la bolizii lui Leclerc și Sainz jr. Știind că Red Bull îl dorește pe Laurent Mekies, atunci director de curse la Ferrari, pentru a-l pune șeful echipei Alpha Tauri (n.r. - actualmente Visa RB Cash App), Vasseur nu s-a opus.
A cerut “la schimb” câțiva ingineri ai celor de la Red Bull. Deși aceștia nu au un nume răsunător pentru fanii Formulei 1, sunt extrem de importanți fie și numai pentru că au lucrat la monopostul de anul trecut al celor de la Red Bull și îi știu secretele.
Cum s-au descurcat până acum:
În teste, Ferrari a raportat o mult îmbunătățită comportare a cauciucurilor pe perioade lungi de stat pe circuit, semn că monopostul e mai “îngăduitor” cu pneurile.
Potrivit presei italiene, secțiunea frontală inferioară va avea o gestionare mai eficientă a aerului direcționat spre podeaua mașinii. O altă schimbare este suspensia care, deși rămâne cu o dispunere de tip push-rod în față și pull-rod în spate, va avea o geometrie diferită.
În ceea ce privește distribuția sarcinii și echilibrul aerodinamic, flancurile de admisie vor fi mai în spate și vor avea o secțiune transversală mai mică decât SF-23. Partea inferioară a caroseriei va avea volumele canalelor Venturi reproiectate, ceea ce ar trebui să aducă o mai mare stabilitate și să ajute la degradarea mai lentă a pneurilor.
Piloți:
Charles Leclerc: Pilotul monegasc, căruia pare că-i lipsește răutatea de a deveni campion mondial, pe lângă un bolid ultraperformant, trebuie să simtă presiunea venirii lui Lewis Hamilton din 2025. Leclerc e obligat să livreze rezultate dacă vrea să rămână numărul unu la Ferrari.
Carlos Sainz jr.: Spaniolului nu-i va fi ușor în ultimul său sezon cu italienii. Cu siguranță, multe dintre îmbunătățirile monopostului, mai ales în a doua parte a sezonului, nu vor mai ajunge și pe mașina sa.
Predicție: locul 2
Mercedes
Situația echipei: O eră se va încheia la Mercedes, chiar dacă de anul viitor. Sir Lewis Hamilton, câștigător a șase campionate mondiale cu nemții, pleacă la Ferrari. În plus, acesta va lua cu el și câțiva dintre inginerii săi cu care a colaborat de-a lungul timpului.
Întrebarea este dacă aceștia vor avea sau nu acces la secretele monopostului din acest sezon. O alta este cine va pilota anul viitor alături de Russell. Alonso? Kimi Antonelli?
Ce schimbări au efectuat:
Pentru prima etapă din Bahrain, Mercedes vine cu un monopost, conform lui Toto Wolff (n.r. – CEO Mercedes Petronas și acționar al echipei), complet schimbat. Aripa față, eleronul sunt complet redesenate și asigură o mai bună apăsare la sol. Bolidul nemților ar trebui să fie mai stabil în virajele de viteză medie, acolo unde au avut pobleme anul trecut.
Podeaua este și ea schimbată și asigură o mai bună circulație a aerului. Șasiul, distribuția greutății, fluxul de aer sunt modificate, iar toate aceste schimbări au venit după consfătuirile cu Lewis Hamilton.
Cum s-au descurcat până acum:
Monopostul Mercedes a fost și el “acuzat” de specialiști că și-a ascuns adevăratul potențial în teste. Oricum, diferența dintre nemți și Ferrari, McLaren și Aston Martin pare una foarte mică.
Cât privește goana după locul 1 al celor de la Red Bull, Mercedes pare că nici anul acesta nu va putea să-și adjudece cununa cu lauri.
Piloți:
Lewis Hamilton: Deși mutarea sa la Ferrari i-a lăsat pe mulți cu gura căscată, nimeni nu-și imaginează că britanicul o va lăsa mai “moale” în acest sezon. Hamilton este mai determinat ca niciodată să câștige titlul cu numărul opt în carieră, mai ales după ce l-a pierdut, cu cântec, în favorea lui Verstappen.
Însă, ca și în cazul lui Sainz jr., se pune problema câte din îmbunătățiri și secrete vor mai ajunge pe monopostul, respectiv la urechile sale, în a doua jumătate a sezonului. De ce ai vrea ca un pilot să plece la rivali știind toate acestea?
George Russell: Acesta a declarat deja că bolidul din 2024 este creat după dorința lui Hamilton, semn că a fost deranjat de acest fapt. Deci Russell spune clar că, dacă nu va performa în acest an, este că monopostul îl favorizează pe colegul său. De anul viitor, cel mai probabil, el va deveni numărul 1 la Mercedes, așa că va avea o responsabilitate mult mai mare.
Predicție: locul 3
McLaren
Situația echipei: Zak Brown este unul dintre managerii care poate urni un conglomerat în direcția în care o dorește. Adică, simplu, spre titlul mondial. Perechea de piloți este și ea una foarte solidă, cu un Norris deja “veteran”, iar Piastri cu experiența sezonului trecut.
A doua jumătate a anului trecut a arătat o evoluție serioasă a monopostului McLaren, iar cei doi piloți s-au bătut de multe ori la podium.
Ce schimbări au efectuat:
McLaren a urmărit trei arii în care performanțele monopostului să fie îmbunătățite. Primul a fost eficiența aerodinamică. Norris și Piastri s-au plâns anul trecut de aceasta, care era scăzută, iar inginerii echipei britanice au lucrat pentru a crește eficiența aerodinamică.
Aderența mecanică a fost un alt punct cheie în dezvoltarea noului bolid, precum și interacțiunea bolidului cu pneurile. McLaren, deși nu se bucura de o aderență mare, mai ales pe circuitele cu viraje rapide, “mânca” gumele mult prea repede.
Cum s-au descurcat până acum:
Mai mereu în top 7 cu ambii piloți, cei de la McLaren s-au arătat mulțumiți de upgrade-ul adus monopostului. La sfârșitul primului antrenament oficial, Norris și Piastri au terminat pe locurile 2 și 3, dar asta nu e foarte concludent.
Piloți:
Lando Norris: Britanicul a fost de șapte ori pe podium anul trecut, iar această constanță l-a făcut foarte încrezător pentru acest an. În plus, sezonul viitor aduce un loc liber la Mercedes, iar Norris știe că o campanie bună, în 2024, l-ar putea duce la volanul monopostului lui Lewis Hamilton în 2025.
Oscar Piastri: Australianul va fi piatra de încercare a lui Norris. Cu un sezon full la activ, Piastri se va bate de la egal la egal cu Lando. Ambii sunt capabili să se lupte pentru podiumuri, dacă le va permite mașina, iar Oscar nu va mai fi intimidat de colegul său.
Predicție: locul 4
Aston Martin
Situația echipei: Lawrence Stroll vrea ca echipa sa să devină campioană mondială. Dacă se poate ca Lance, fiul său, să fie acela, cu atât mai bine. Iar pentru asta va arunca cu bani și își va lua cei mai buni ingineri, designeri, etc.
230 de milioane de euro a costat tunelul de vânt al celor de la Aston Martin, iar monopostul de anul acesta este primul care beneficiază de aportul acestuia.
Ce schimbări au efectuat:
Cum tunelul aerodinamic este unul dintre cele mai moderne din Formula 1, bolidul britanicilor a “suferit” îmbunătățiri. Asta se vede și din “nasul” mașinii. Vârful acestuia este acum legat de flapsul inferior (n.r. - ca la Red Bull din ultimii doi ani).
Tot preluat de la Red Bull este și conceptul buzei extinse de sub intrarea radiatorului. Ce face aceasta? Oferă fluxului de aer o intrare progresivă a aerului în radiator. Așa, aerul este împins către marginile podelei.
Ideea suspensiei spate și a cutiei de viteze de la noul Aston Martin este și ea preluată. Nu de la Red Bull, ci de la Mercedes. Rezultatul acestor schimbări este că mută partea cea mai voluminoasă a suspensiei interne în sus, creând mai mult spațiu pentru acomodarea difuzorului spate.
Cum s-au descurcat până acum:
Fernando Alonso a fost unul dintre cei care au fost mai mereu, ritm de cursă sau calificare, în top 7. Asta înseamnă că mașina are potențial, dar Aston a început excelent și anul trecut, cu podiumuri, însă s-a pierdut în partea secundă a sezonului.
Poate britanicii au încetat dezvoltarea modelului 2023 și s-au axat pe cel din 2024. După primele curse vom afla și răspunsul la această dilemă.
Piloți:
Fernando Alonso: Spaniolul de 42 de ani rămâne principala armă a celor de la Aston Martin în ceea ce privește numărul de puncte acumulat la sfârșitul sezonului. Alonso caută victoria cu numărul 33 din F1, dar știe că un an bun l-ar putea propulsa, poate doar pentru un sezon, la Mercedes. Asta până se va “coace” Kimi Antonelli.
Lance Stroll: Fiul lui Lawrence a demonstrat că nu este un pilot foarte înzestrat, dar nici nu e unul dintre cei slabi. Fiind extrem de sigur de locul său în cadrul echipei, nici nu are determinarea necesară de a trage la maxim în fiecare cursă.
Predicție: locul 5
Entering race day…
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 2, 2024
Anything can happen under those lights. ✨#BahrainGP pic.twitter.com/FNBylrEulA
Visa Cash RB
Situația echipei:
Fosta Alpha Tauri este condusă acum de Laurent Mekies. Acesta se bazează pe suportul echipei “mamă” Red Bull și pe aceeași pereche de piloți ca și sezonul viitor.
Mekies este fostul director de curse al celor de la Ferrari, dar a fost cooptat în filiera Red Bull. El este privit de către Helmuth Marko precum unul dintre posibilii înlocuitori ai lui Christian Horner.
Visa Cash RB are și un nou director de cursă. Acesta este Alan Permane, cel care a părăsit Alpine la mijlocul anului trecut. Acolo el îndeplinea funcția de director sportiv.
Ce schimbări au efectuat:
Monopostul celor de la Racing Bulls este, așa cum era de așteptat, o copie a bolidului Red Bull de anul trecut.
Team-ul a achiziționat mai multe componente de la echipa ”mamă”. Suspensia față, suspensia spate, cutia de citeze, sistemul de evacuare, precum și direcția asistată.
Cum s-au descurcat până acum:
Testele au fost satisfăcătoare pentru Visa Racing Bulls. În penultimul dintre acestea, Daniel Ricciardo a fost cel mai rapid dintre piloți. Sigur, el a fost “încălțat” pneuri soft, spre deosebire de mulți care au alergat pe medii, dar oricum rămâne performanța.
Tsunoda a avertizat că monopostul s-ar putea să nu fie atât de rapid în calificări, însă, beneficiind de componentele celor de la Red Bull, să se descurce mult mai bine în ritmul de cursă.
Piloți:
Daniel Ricciardo: Daniel este în sezonul său decisiv. După revenirea de anul trecut, în care a alergat în șapte etape de Campionat Mondial, australianul trebuie să conducă echipa către o poziție cât mai bună. Asta dacă vrea locul lui Sergio Perez de la Red Bull. Dacă nu va reuși să aibă rezultate notabile, și va fi la nivelul lui Tsunoda, Ricci va rămâne la Visa Racing Bulls. Ceea ce, pentru pretențiile sale, ar putea însemna prea puțin.
Yuki Tsunoda: Japonezul este și el în fața unui sezon hotărâtor. Aflat la al patrulea an în Formula 1, simpaticul Yuki trebuie să facă un pas mare înainte. Sigur, banii aduși de el sunt buni pentru Racing Bulls, dar sunt o mulțime de alți piloți aflați în filiera Red Bull care au bani.
Predicție: locul 6
Kick Sauber
Situația echipei:
Alfa Romeo a plecat, trăiască Kick Sauber și bine vei veni, în 2026, Audi! Andreas Seidl, CEO echipei, știe că acești ani, până sosește constructorul german, sunt unii în care echipa se va sedimenta, va căpăta experiență și va fi îmbunătățită.
Ce schimbări au efectuat:
Principala modificare a monopostului este suspensia cu pull-rod, de inspirație Red Bull. Numai Ferrari și Haas au rămas la cea cu push-rod.
De asemenea, tehnicienii celor de la Kick Sauber au lucrat la aerodinamica bolidului. Ei speră ca acesta să fie mai predictibil când condițiile de temperatură de pe circuit se schimbă. Iar pentru acest lucru, ca și pentru un nivel de aderență mărit, au făcut modificări la difuzor, aripa față și la sidepods-urile monopostului.
Cum s-au descurcat până acum:
Bottas s-a plâns de ritmul pe un singur tur pe care-l au monoposturile, prezicând că le va fi foarte greu să intre în Q2 sau Q1 în acest sezon.
Monoposturile Kick Sauber chiar par unele de tranziție, echipa având drept țintă anul 2026, atunci când se va schimba regulamentul, iar Audi va veni în Formula 1.
Piloți:
Valtteri Bottas: Finlandezul pare la capătul unei cariere solide. Chiar dacă nu este la fel de în vârstă ca Alonso sau Hamilton, Bottas nu mai are scânteia care l-a făcut, uneori, să se bată cu Lewis pentru câștigarea unor etape.
Zhou Guanyu: Chinezul este un pilot de pluton, ținut în Formula 1, cel puțin judecând după rezultatele sale, de banii pe care-i aduce. Probabil nu va mai fi la volanul unui monopost în clipa în care Audi va prelua Kick Sauber.
Predicție: locul 8
Alpine
Situația echipei:
Greșelile s-au ținut lanț în sânul echipei franceze din ultimii ani. Una dintre ele a fost cu Fernando Alonso, un pilot care încă are foamea de a performa și care poate ajuta la dezvoltarea monosporturilor.
După doar un an de la decizia de mai sus, Alpine a anunțat că se desparte și de directorul Otmar Szafnauer. Ca parte a reorganizării, a fost îndepărtat și directorul sportiv Alan Permane.
Iubesc această echipă și sunt trist și mâhnit să o văd în starea în care se află. Merită mai mult și are tot ce îi trebuie pentru a reuși. Cred pur și simplu că trebuie să te bazezi pe istorie pentru a înțelege ce a mers slab Alain Prost, cvadruplu campion mondial
Ce schimbări au efectuat:
Inginerii Alpine au reproiectat șasiul, aceasta fiind cea mai îndrăzneață modificare a noului monopost. Ea a dus la o reducere a greutății, la o reproiectare a sidepods-urilor, cât și la o nouă suspensie spate. O parte a zonei radiatoarelor a fost mutată mai sus pe bolid, ceea ce a făcut ca respingerea căldurii să fie mai eficientă.
Sidepods-urile sunt decupate mai adânc în partea din față, iar asta va îmbunătăți fluxul de aer care se deplasează în partea de jos, laterală, a mașinii.
Cum s-au descurcat până acum:
Alpine a fost poate echipa care a înregistrat cel mai vizibil regres față de 2023 din cele de pe grilă.
Niciodată foarte rapizi, piloții team-ului francez s-au plâns constant de probleme la monopost. De altfel, poziția lor de pe grila Marelui Premiu al Bahrainului, locurile 19 și 20, spune suficient despre criza în care se află Alpine.
Piloți:
Esteban Ocon: În afară de animozitatea dintre el și Alonso, nu cred că-și amintește nimeni o cursă cu adevărat bună a francezului în afară de Hungaroring 2021. Atunci când o bună parte din victorie i-o datorează tot lui Fernando.
Ocon pare să-și fi atins deja potențialul, care nu este unul care i-ar permite să devină campion mondial.
Pierre Gasly: Al doilea pilot francez care pilotează pentru Alpine a făcut o alegere dezastruoasă când a ales să plece de la AlphaTauri și să semneze cu Alpine. Pe lângă faptul că el și Gasly nu se înțeleg, nici pe pistă, nici în afara ei, monopostul e unul mediocru.
Predicție: locul 10
Williams
Situația echipei:
Constanță, acesta pare că e cuvântul de ordine la Williams. După ce vremurile în care Frank Williams ducea echipa britanică în vârful ierarhiei F1, câștigând titluri mondiale, a urmat o perioadă tulbure.
Dorilton Capital a cumpărat echipa în 2020, iar în 2023 a sosit, în funcția de director, James Vowles. Acesta fusese director de strategie al diviziei Motorsport la Mercedes Petronas F1.
Și perechea de piloți a rămas aceeași. Alexander Albon, omul care aduce rezultatele și punctele pentru Williams, și Logan Sargeant, americanul ce aduce bani. În plus, cu cele trei etape din America, imaginea lui Logan este extrem de bine monetizată de team-ul britanic.
Ce schimbări au efectuat:
Williams a lucrat intens la echilibrul monopostului. Anul trecut acesta a fost “călcâiul lui Ahile”. O simplă modificare a direcției vântului sau a intensității acestuia schimba comportamentul bolidului.
Astfel că șasiul Williams este redesenat pentru o mai bună echilibrare. De asemenea, mașina va fi una mai versatilă. În 2023, rezultatele bune au venit pe circuite de viteză. Așa că multe dintre elementele aerodinamice au fost desenate în 2024, pentru ca monopostul să se descurce cât mai bine pe mai multe circuite.
Williams a luat o hotărâre îndrăzneață în 2023 și a decis să oprească dezvoltarea mașinii. Acest lucru a însemnat că ultima lor actualizare a venit la cursa a opta din Canada, toate resursele fiind apoi redirecționate către bolidul din 2024.
Cum s-au descurcat până acum:
Multe dintre componentele acestui Williams au venit extrem de târziu, din cauza volumului mare de schimbări. Testele, în cazul echipei britanice, nu sunt extrem de concludente și din acest motiv.
Chiar și așa, cei doi piloți nu s-au descurcat deloc rău în antrenamentele de dinaintea Marelui Premiu al Bahrainului. În plus, locul 13 pe grilă al lui Alex Albon este îmbucurător. Iar monopostul Williams ar putea fi cu adevărat testat și reglat de abia în Japonia, a patra cursă a calendarului.
Piloți:
Alexander Albon: Thailandezul este unul dintre piloții care pot face pasul către o echipă mare după acest sezon. Mult mai matur decât în perioada Red Bull, Albon e capabil să țină pasul cu, să zicem, George Russell la volanul unui Mercedes.
Pe Alex se bazează Williams pentru punctele care le vor stabili poziția în clasamentul general al constructorilor la sfârșit de an.
Logan Sargeant: În al doilea său sezon complet din F1, americanul trebuie să termine anul cu mai mult de un punct, adică realizarea sa din 2023. Chiar dacă nu se va putea bate cu coechipierul său, pentru Logan e necesar să se lupte pentru puncte în cât mai multe curse.
Predicție: locul 7
Haas
Situația echipei:
Gunther Steiner nu mai e directorul Haas. După ce a găsit un sponsor care oferea 20 de milioane de euro, pe sezon, team-ului american, Steiner a cerut acțiuni patronului Gene Haas. Cum acesta nu i le-a oferit, ba chiar s-a arătat deranjat de dorința italianului, Steiner a părăsit echipa.
În locul acestuia a fost numit Ayao Komatsu, fostul inginer de cursă al lui Romain Grosjean și director al departamentului de ingineri. Haas a păstrat ambii piloți din 2023, tandemul Hulkenberg-Magnussen.
Ce schimbări au efectuat:
Evoluția monopostului din 2024 se vede în partea frontală mai puternic profilată și ceva mai ridicată a sidepodului. Nu este o inovație, ci o copiere a modelului Red Bull din 2023. Motivul este de a oferiri o separare mai mare între fluxul de aer din zona prizelor de aerisire ale radiatorului și cel care curge de-a lungul marginilor podelei.
De asemenea, un nou șasiu a fost gândit pentru monopostul din 2024, care a permis mutarea unei părți a radiatorului mai sus în partea centrală a bolidului.
Cum s-au descurcat până acum:
Deși Gunther Steiner a cerut mai mulți bani pentru dezvoltarea mașinii, Gene Haas l-a refuzat. Așa că monopostul nu este o revoluție, ci, mai degrabă, o mică evoluție. Testele au fost unele modeste pentru echipa americană, dar surpriza a venit în calificările pentru Grand Prix-ul Bahrainului. Hulkenberg a intrat în Q3 și va pleca de pe poziția a zecea a grilei primei etape din 2024.
Piloți:
Kevin Magnussen: Danezul nu este în ce amai bună formă a carierei sale. Sigur, nu îl ajută nici mașina, însă anul trecut a fost învins clar de colegul său de echipă, atât în curse cât și în calificări. Nu va trece mult timp și Gene Haas va aduce un pilot american în echipă, care să aducă și bani la Haas.
Nico Hulkenberg: Germanul se dovedește același pilot de încredere așa cum a fost în mai toate sezoanele sale petrecute în Formula 1. Cu un potențial poate neîmplinit, Nico a adus nouă puncte în 2023 pentru echipa americană.
Predicție: locul 9
CALENDAR 2024 Formula 1
1. Marele Premiu al Bahrainului, Sakhir / 29 februarie - 2 martie
Calificări - 1 martie, ora 18
Cursa - 2 martie, ora 17
2. Marele Premiu al Arabiei Saudite, Jeddah / 7-9 martie
Calificări - 8 martie, ora 19
Cursă - 9 martie, ora 19
3. Marele Premiu al Australiei, Melbourne / 22-24 martie
Calificări - 23 martie, ora 7
Cursă - 24 martie, ora 6
4. Marele Premiu al Japoniei, Suzuka / 5-7 aprilie
Calificări - 6 aprilie, ora 9
Cursă - 7 aprilie, ora 8
5. Marele Premiu al Chinei, Shanghai / 19-21 aprilie
Calificările pentru cursa de sprint - 19 aprilie, ora 10:30
Cursa de sprint - 20 aprilie, ora 6
Calificări - 20 aprilie, ora 10
Cursă - 21 aprilie, ora 10
6. Marele Premiu de la Miami / 3-5 mai
Calificările pentru cursa de sprint - 3 mai, ora 23:30
Cursa de sprint - 4 mai, ora 19
Calificări - 4 mai, ora 23
Cursă - 5 mai, ora 23
7. Marele Premiu Emilia Romagna, Circuitul Imola / 17-19 mai
Calificări - 18 mai, ora 17
Cursă - 19 mai, ora 16
8. Marele Premiu al Principatului Monaco / 24-26 mai
Calificări - 25 mai, ora 17
Cursă - 26 mai, ora 16
9. Marele Premiu al Canadei, Montréal / 7-9 iunie
Calificări - 8 iunie, ora 23
Cursă - 9 iunie, ora 21
10. Marele Premiu al Spaniei, Barcelona / 21-23 iunie
Calificări - 22 iunie, ora 17
Cursă - 23 iunie, ora 16
11. Marele Premiu al Austriei, Spielberg / 28-30 iunie
Calificările pentru cursa de sprint - 28 iunie, ora 17:30
Cursa de sprint - 29 iunie, ora 13
Calificări - 29 iunie, ora 17
Cursă - 30 iunie, ora 16
12. Marele Premiu al Marii Britanii, Silverstone / 5-7 iulie
Calificări - 6 iulie, ora 17
Cursă - 7 iulie, ora 16
13. Marele Premiu al Ungariei, Hungaroring / 19-21 iulie
Calificări - 20 iulie, ora 17
Cursă - 21 iulie, ora 16
14. Marele Premiu al Belgiei, Spa-Francorchamps / 26-28 iulie
Calificări - 27 iulie, ora 17
Cursă - 28 iulie, ora 16
15. Marele Premiu al Țărilor de Jos, Zandvoort / 23-25 august
Calificări - 24 august, ora 17
Cursă - 25 august, ora 16
16. Marele Premiu al Italiei, Monza / 30 august-1 septembrie
Calificări - 30 august, ora 17
Cursă - 1 septembrie, ora 16
17. Marele Premiu al Azerbaidjanului, Baku / 13-15 septembrie
Calificări - 14 septembrie, ora 17
Cursă - 15 septembrie, ora 16
18. Marele Premiu al Singapore, Marina Bay / 20-22 septembrie
Calificări - 21 septembrie, ora 16
Cursă - 22 septembrie, ora 15
19. Marele Premiu al SUA, Austin, Texas / 18-20 octombrie
Calificările pentru cursa de sprint - 19 octombrie, ora 00:30
Cursa de sprint - 19 octombrie, ora 21
Calificări - 20 octombrie, ora 1:00
Cursă - 20 octombrie, ora 22
20. Marele Premiu al Mexicului / 25-27 octombrie
Calificări - 27 octombrie, ora 00
Cursă - 27 septembrie, ora 22
21. Marele Premiu al Braziliei, Interlagos, São Paulo / 1-3 noiembrie
Calificările pentru cursa de sprint - 1 noiembrie, ora 20:30
Cursa de sprint - 2 noiembrie, ora 16
Calificări - 2 noiembrie, ora 20
Cursă - 3 noiembrie, ora 18
22. Marele Premiu din Las Vegas / 21-23 noiembrie
Calificări - 23 noiembrie, ora 8
Cursă - 24 noiembrie, ora 8
23. Marele Premiu al Qatarului, Lusail / 29 noiembrie-1 decembrie
Calificările pentru cursa de sprint - 29 noiembrie, ora 19:30
Cursa de sprint - 30 noiembrie, ora 15
Calificări - 30 noiembrie, ora 19
Cursă - 1 decembrie, ora 19
24. Marele Premiu al Emiratelor Arabe Unite, Abu Dhabi, Yas Marina / 6-8 decembrie
Calificări - 7 decembrie, ora 16
Cursă - 8 decembrie, ora 15
Urmărește iAMsport.ro și pe Google News, pentru cele mai relevante știri din lumea sportului.
Intră acum pe canalul iAM Sport de WhatsApp și afli instant toate știrile care contează!
Adaugă comentariu
Pentru a comenta, trebuie să fii logat. Dacă ai deja un cont, intră în cont aici. Daca nu ai cont, click aici pentru a crea un cont nou.